menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klein katje

Ga naar meest recente reactie

GJB

GJB

In onze tuin, en in het veld hiernaast leven er wat wilde katten. Nu onlangs lag de moeder(ik veronderstel de moeder) dood aan ons terras. Een tweetal dagen later zat er op het einde van onze tuin, een klein katje te miauwen. Ik veronderstel dus naar die mama. Als ik er bij ging begon dat direct te blazen, willen krabben enzovoort... ik heb het dan gevangen met een netje en wat beginnen flossen (het katje is denk ik een tweetal weken oud). Het gromde en daarna heb ik het wat melk gegeven en wat korrelkes en alles was op.

Er werd me al gezegt dat ze op die leeftijd al te oud zijn om tam te maken maar volgens mij is dat niet waar als je ziet dat ik het gewoon op men schoot kan laten zitten.

Nu heb ik de vraag, wat is ongeveer de overlevingskans van dat katje? het krijgt hu melk en korrels, maar ik denk dat ik er is naar de dierenarts mee zal moeten gaan... Vroeger liepen hier zo drie katjes maar die zijn uiteindelijk dan overreden geweest op straat... Het katje kan ook niet bij ons binnen, (onze kat die we nu hebben slaapt altijd ergens buiten)... Daarom zal dat bij dat klein katje nu ook zo zijn. Kan dat zo dan al overleven van op jonge leeftijd? En heeft zo een katje veel aandacht nodig?

Groetjes
zaterdag 6 juni 2009 - 10:32
Thuja49

Thuja49

Als dat katje nog zo jong is denk ik wel dat je dat tam kan maken
en als jij dat nu al op jou schoot kan nemen is dat al heel wat .
Wij hebben vroeger toen ik nog bij mn ouders thuis woonde ook een wild katje aangehaald .
In het begin zetten we eten en meer ook niet want dat liet zich zelfs niet pakken , maar we zijn dat zo blijven doen en we hebben die poes heel lang gehad een liever dier kon ik me niet indenken . ( dat was wel meer dan twee weken oud hoor ).
Dat diertje moet wel je vertrouwen winnen en is heel vroeg bij de moeder weg das ook niet niks . Volgens mij komt dat wel goed al kan bij de dierenarts langsgaan nooit geen kwaad om te zien of alles oké is.
En een kat die buiten leeft of buiten slaapt daar is ook niks mis mee ,
das eigenlijk de natuur . T'is maar hoe je ze het gewoon maakt .
Als het zo jong is heeft het mss wel meer aandacht nodig dan alleen maar eten. " Twee weken oud " is natuurlijk nog erg jong normaal blijven kittens minstens 7weken bij moeder voor je ze weg haalt en in de natuur is dat zelfs maanden . Dat bepaalt ook hun gedrag .

typ ééns op google in : Kittens scheiden van de moeder
je vindt daar heel veel informatie over kittens terug .
Lees daar ook ergens dat als kittens ( zo jong ) geen moedermelk meer krijgen ze moeten worden ingeent enz...Krijgen anders gemakkelijk ziektes zoals niesziekte ... Moedermelk is wel belangrijk als ze nog zo jong zijn .


groetjes
thuja
zaterdag 6 juni 2009 - 12:47
minouke

Minouke

we hebben vroeger ook een getijgerde kat gehad dat 6à7weken was, wild erger dan een tijgerjong en toch is hij tam geworden en zelfs tamelijk snel.

En geloof me 't was een wild geval onze Arthur bijten en krabben en blazen en nadien zo een lieve geworden wel met een karakterke zijn plek was zijn plek !
zaterdag 6 juni 2009 - 13:15
GJB

GJB

Alvast bedankt voor jullie beide antwoorden, ze hebben me alvast een stuk geruster gemaakt!

Nu, aangezien ik niet de exacte leeftijd weet van dat poesje heb ik een foto gevonden op internet van hoe ze er ongeveer uitziet. Vooral dan op de grootte gelet. Het is het volledig rechtse poesje, en in plaats van bruine oogjes heeft het blauwe oogjes. Maar de grootte op deze foto is ongeveer te vergelijken met het poesje.

http://www.docukit.nl/inhoud/jn133-1.jpg

Dus, het volledige rechtse katje. (ondertussen al een beetje groter)

Het is wel zo dat het niet meer blaast enzo als het me ziet. Daarnet kwam het zelfs uit zen schuilplaatsje om bij mij te komen op het gras. (schuilplaatsje= een kleine overwoekering van planten waar het onder slaapt, het zijn allemaal grote bladeren die waarschijnlijk regen tegenhouden).
zaterdag 6 juni 2009 - 13:34
Thuja49

Thuja49

Een kitten die nog gezoogd wordt, zal na 3 tot 4 weken ook vast voedsel kunnen eten. ( denk dat jou katje mss wel die leeftijd al heeft dan )

overdreven angst, stress is normaal in deze omstandigheden (bij scheiding van moeder)

De problemen van vroege scheiding

Bezorgdheid bestaat er t.a.v. de relatie tussen het immuunsysteem en vroege scheiding van moederpoes en kitten Het immuunsysteem is tussen de 8 en 12 weken sterk in ontwikkeling. De immuniteit door de moeder neemt af en die door de vaccinatie begint net. In deze periode zijn de kittens vatbaarder voor ziektes, zoals luchtwegproblemen en diarree. De stress die veroorzaakt wordt door een verhuizing en de blootstelling aan andere bacteriën maken het kitten vatbaarder voor ziektes .( Dit alleen even omdat het goed is om weten )

Als het zo'n vechtertje is zou ik er toch voor gaan
Ik denk zelfs dat dat diertje heel aanhankelijk zal worden ééns het jou vertrouwen heeft.
zaterdag 6 juni 2009 - 13:49
GJB

GJB

Ga ik er dan best mee naar een dierenarts?
Of geef ik het melk en korreltjes zoals nu?

groetjes!
zaterdag 6 juni 2009 - 13:56
Thuja49

Thuja49

Als dat diertje ouder is dan wij denken is dat mss voldoende.
Indien het jonger is zal het mss vlugger ziek worden .
Je kan het mss zelf een beetje opvolgen en in 't oog houden , of als het jou meer gerust stelt naar de dierenarts gaan .
zaterdag 6 juni 2009 - 14:00
GJB

GJB

Oké, dan doe ik nu voort, maar ik ga is zoeken achter kleine korreltjes, misschien eet dat wel makkelijker als die grotere.

Ik heb er net een foto van gaan nemen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Is dat jouw kat Thuja? Ik heb onlangs zo een kat gezien ergens, en dat was van een ras met een stamboom ofzoiets. Ik vind dat allesinds erg mooie katten .

Groetjes

PS: link naar foto's:
- http://nl.tinypic.com/view.php?pic=15owmt3&s=5
- http://nl.tinypic.com/view.php?pic=30lnihc&s=5
zaterdag 6 juni 2009 - 14:09
Thuja49

Thuja49

Wat een klein schatje !

Heeft het betraande oogjes of zie ik dat verkeerd op de foto's ?


Ja , das mijn kater Bailey ( Britse korthaar) intussen 3 jaar .
zaterdag 6 juni 2009 - 14:19
GJB

GJB

Ja, ik weet niet wat dat is aan die oogjes. 's morgens hangt er zo pecies wat slaperetjes aan.. wat ik dan wat wegveeg..

zaterdag 6 juni 2009 - 15:25
chatoela

Chatoela

Hallo GJB,

Wat een schattig bezoek, of mag ze of hij blijven, heb je daar

Als je gast al kattenbrokken kan eten zal ze toch wel al zeker een week of 3 oud zijn, beste geef je kattenbrokken voor kittens maar geef het poesje vooral geen koemelk, daar kunnen ze diaree van krijgen!!!als je toch melk wil geven kan je het beste de melk verdunnen met water (half melk half water) ofwel speciale kattenmelk kopen.
De oogjes kan je uitkuisen met lauw water, niest het poesje? Toch zou ik als ik jou was met het poesje naar de dierenarts gaan.....dan ben je zeker hé?

Met veel aandacht en liefde en je goede zorgen kan deze wildebras een leuk huiskatje worden.

groeten,
karin
zaterdag 6 juni 2009 - 17:03
Rita1960

Rita1960

Leuk katje hoor! en een mooie kleur maar is beslist als zo'n 5-7 weken oud.
een katje van 2 weken heeft amper aan de ogen open en zal alleen nog maar melk drinken. De oogjes schoonmaken met gekookt en afgekoeld water. En zo te zien daar op die tafel vind hij/zij het niet eens erg eng.
Die wordt wel mak

groetjes van ook een kattenliefhebster,

Rita
zaterdag 6 juni 2009 - 18:16
GJB

GJB

Opnieuw bedankt voor julie antwoorden

De bezoeker mag normaal zeker blijven! De kat die hier nu naast mij ligt is ook zo bij ons gekomen. Al was deze wel al een beetje ouder. (het is een katje van een boerderij).

Morgen is mijn eerste werk alvast de oogjes schoonmaken.

Korreltjes eet het, maar moeilijk. Daarstraks heb ik wat brood gegeven. Eerst wat in melk gedompelt en dan zo gegeven. En ze at het allemaal op.
Heb ik daar goed mee gedaan?
Wat ik wel doe is dus koemelk geven, maar ik doe er wel water bij.

Nu zit ik nog met een vraagje.

Daarstraks was dat katje heel erg aan het bibberen. Is dat van honger? Of omdat het koud is buiten? Ik heb in de buurt van haar nestje in de planten een doosje gezet met een handdoek in. Maar het zou mij ten zeerste verbazen moest ze daar gebruik van maken. (ohja het is een "zij" ).
Wat zou dan de reden zijn van dat bibberen?

Groetjes en nog is bedankt voor de vele antwoorden!

zaterdag 6 juni 2009 - 22:32
York

York

Hallo GJB,
Fijn dat je je bekommert om dit weesje. Wij hebben hier ook zo een vondeling gehad, hij is vorig jarig overleden nadat hj 17 jaar bij ons vertroeteld is geweest.
Waarom je poesje zo bibbert weet ik niet, maar ik zou het toch maar in het oog houden. De oogjes kan je reinigen met een aftreksel van camille bloempjes(die koop je bij de apotheker en kost bijna niets). Je doet en 5-tal bloempjes in een tas en giet er heet water op, laat dit brouwsel 10 minuutjes trekken en verwijder de bloempjes. Laat het water afkoelen tot het lauw is en dep de oogjes van het poesjes hiermee (het watje mag echt nog druppelen) Succes met je diertje en laat nog iets horen hé.
PS : Moest het diertje beginnen niezen ga dan onmiddelijk naar de dierenarts want dit wijst op kattenziekte en is dodelijk voor zulke jonge dieren.
zondag 7 juni 2009 - 18:15
Rita1960

Rita1960

Hoi GJB,
het rillen kan duiden op te weinig goed en geeigend voedsel. Beestje is nog in de groei en moet veel voedsel. Geen koemelk geven!! Daar is het darmstelsel van een kat niet op berekend. (komt aan de diaree hierdoor) beter is gewoon water. Uit de kraan en geen barle duc of iets dergelijks. Moeder kat brengt alleen maar vers vlees mee naar huis . 't is te zeggen muis en vogel. Klinkt gek maar als je gehakt in huis hebt geef dit dan. er zit zowel vocht als veel energie in.
Verder er voor zorgen dat ze droog kan liggen. dus niet meer onbedekt in de open lucht. Bij moeders gaan ze immers ook warmte zoeken. bijv door een emmer te gebruiken. Leg die op z'n kant en graaf hem zodanig in dat regenwater er niet in kan lopen. en dan een bedekking in de emmer van een paar oude handdoeken waar ze warm kan liggen.

zondag 7 juni 2009 - 20:35
GJB

GJB

Ik kwam net thuis, en riep eens, en het kwam onmiddelijk vanonder het brugje aan de vijver tevoorschijn . Ik heb het effe bij me in de veranda genomen en wat brood met water en klein beetje melk gegeven. Alles was op. zeker drie boterhammetjes. Ik heb dan ook een korreltje proberen geven dat we aan onze volwassen kat geven, maar dat ging niet, het is te groot/hard denk ik.

Ik heb dan een dekentje gelegt in een emmertje (zijdelings) maar het kruipt er altijd uit. Ik heb daar dan een stukje brood ingelegt maar het wilt er niet in blijven liggen. (Ik heb die emmer onder onze pergola gezet(overdekte ruimte naast onze veranda)).

Nu liep het overal rond en uiteindelijk dan terug naar haar "schuilplaatsje" onder het brugje. Ik heb daar dan nog wat brood gelegt voor vannacht misschien.

Alvast bedankt nog is voor de tip voor die oogjes! Onze huidige kat heeft daar ook wat last van, (we zijn nog wat leken hé ), dus ga ik dat ook wat opkuisen.

Nu, morgen ben ik misschien van plan om er is mee naar een dierenarts te gaan voor een volledige controle. Eventueel inenting tegen ziektes etc.

Nu zit ik hier op de pc te typen, en zit dat poesje ondertussen buiten. En ik vindt het eigenlijk wel redelijk koud. Is dat nu erg voor dat poesje?

Groetjes

PS: Morgen zet ik er nog is een fotootje op (katje ziet er al gezonder uit en speelser).
zondag 7 juni 2009 - 22:42
York

York

Kan je het niet ergens in een tuinhuisje zetten voor de nacht. Het is zeker verstandig om langs de dierenarts te gaan met zo een jong poesje. Heb je al geprobeert om de brokjes te laten weken in water zodat ze mals worden.
Groetjes en houdt ons op de hoogte.
zondag 7 juni 2009 - 22:48
GJB

GJB

Een tuinhuisje hebben we niet. We hebben wel een houtmijt, waar onze huidige kat 's nachts slaapt. (katjes blijven niet binnen wanneer wij slapen). Natuurlijk is dat moeilijk om dat nu al aan zo een jong beestje wijs te maken.

Dat van die brokjes nat te maken ga ik morgenvroeg direct proberen!

Morgenvroeg zal hier wel nieuws te vinden zijn hoe het de nacht heeft overleeft (want ik heb wat schrik ) en of we bij de dierenarts kunnen.


Groetjes, en nog is bedankt aan iedereen voor de vele tips!
zondag 7 juni 2009 - 22:50
Thuja49

Thuja49

T'is mss goed om toch ééns langs te gaan bij een dierenarts .
(die kan jou intussen goede raad geven )
Dat van die brokjes laten inweken is ook een goed idee en zeker nog kittenmelk blijven geven .
Denk dat dat kleintje ook wel nestwarmte mist , tenslotte zou dat normaal nog bij de moeder zijn zo jong.

groetjes
thuja
zondag 7 juni 2009 - 23:36
GJB

GJB

Ja, dat denk ik ook. Maar als ik het bij me neem bijt het altijd in mijne vinger en wilt het zo precies wat krabben. Aléz, het is niet echt gemeend maar ik denk dat dat is om te spelen . Het ligt dan op haar rug en zo speelt het wat.

Daarjuist heb ik een bordje gezet met wat melk/water op, en blijkbaar gaat dat makkelijker binnen als dat ik het in een kommetje doe.

Ook net nog een fotootje gemaakt:

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=33d9hfs&s=5

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=33dz9fn&s=5

Ps: nu ga ik is op pad om die suskewiet te fotograferen die hier al een hele morgen zit te zingen!
maandag 8 juni 2009 - 09:49
York

York

Hallo GJB,
Volgens mij ziet je poesje er gezond uit. De oogjes en het neusje zijn zuiver en dat is al heel belangrijk. Heeft het die geweekte brokjes opgegeten en ben je bij de dierenarts geraakt.
In afwachting van je antwoord groetjes
maandag 8 juni 2009 - 20:04
GJB

GJB

Een laat maar positief antwoord!

Ik had rond 14u naar de dierenarts gebeld maar hij was nog op ronde naar de boerderijen. Om 20u30 kreeg ik dan telefoon dat ik mocht gaan.

Ze had al een beetje symptoontjes van de kattenniesziekte, waar ze antibiotica voor gekregen heeft. Ze heeft ook een spuitje gekregen en heeft iets tegen wormpjes. De dierenarts zei dat ze er gezond uit zag.

Nu ligt het voor de open haard en slaapt het. Als het wakker is wast ze haar mooi. (dat is ook goed zei de arts). Niets dan positief nieuws dus!

Deze nacht zijn we van plan haar in de berging in haar "nestje" te laten slapen. Daarstraks heeft ze een goed uurtje geslapen in een kistje met een groot warm deken in. (het staat bij de fotootjes ).

Nu heb ik wel wat schrik: wat als dat katje dat gewoon geraakt van binnen te zijn?
Gaat dat dan niet verloren lopen buiten als we is weg zijn? En gaat dat dan niet op straat geraken? Ik heb echt schrik dat ze zou overreden worden. (het is hier druk van landbouwmachines:tractors enzo).

Wachtend op een antwoord bedank ik jullie nog eens allemaal voor de tips!


Fotootjes:

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=nltvfq&s=5
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2mxjt6c&s=5


PS: Het paarse bakje dat je ziet komt uit een "babybox" voor katjes van wiskas denk ik of het was een ander merk, dat weet ik niet meer. Daar zitten speciale kleine korreltjes in, speciale kattenmelk en zo zakjes met eten voor kleine katjes. Ook een dagboekje enzo. en ohja, de geweekte brokjes gingen vlotjes binnen
maandag 8 juni 2009 - 22:29
Rita1960

Rita1960

Zo te zien en te horen komt dit helemaal goed.
Nee hoor, geen schrik hebben als jullie er niet zijn, katje loopt niet weg. Bij ons kunnen de katten 's nachts wel onderdak en meestal zijn ze uit eigen beweging liever buiten. Enkel bij heel slecht weer en koude liggen ze 's nachts binnen.

Groetjes,

Rita

Die zelf ook in afwachting is van twee jonge katten (nog zo'n 3 weken wachten en dan is het zover, lopen er hier ook weer twee jonge dotjes rond) Ik moet het de andere katten nog wel vertellen
dinsdag 9 juni 2009 - 06:20
Thuja49

Thuja49



Leuk om te horen dat het goed gaat .
Het ziet er heel mooi uit.
Ik zou haar af en toe ook even buiten laten .
En als je het haar zo gewoon maakt zal dat wel lukken om ook buiten te zitten als jullie er af en toe ééns even niet zijn .
Als ze jullie goed gewoon is gaat ze zomaar niet ineens weg .
Nu nog een naam ....?


groetjes
thuja

[afbeelding verwijderd niet-https]
( deze foto heb ik ééns overgenomen van iemand omdat ik hem ook zo schattig vond )
dinsdag 9 juni 2009 - 14:52
GJB

GJB

Hey Rita, als die kleintjes er zijn laat zeker eens iets weten!

En dat fotootje op dat vuilblikje is wel superschatig

Het is het nestje onder onze pergola nu al goed gewoon, het kruipt er al vanzelf in en slaapt er

groetjes
dinsdag 9 juni 2009 - 15:48
York

York

Hoi GJB,
Ik ben blij dat je naar de dierenarts geweest bent. Met zo een jong poesje kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Uit ervaring weet ik dat deze jonge dieren vaak aan niesziekte lijden, vooral als ze in het wild geboren zijn. Maar je bent er op tijd bij geweest anders was deze ziekte waarschijnlijk fataal geworden voor je katje. Het is ook goed dat het diertje ontwormd is en misschien ook ontvlooid. De behandeling tegen wormen en vlooien kan je gemakkelijk zelf doen. Bij de apotheker vind je produkten die je regelmatig moet toedienen. Op de bijsluiter vind je alle inlichtingen. Wat betreft het alleen blijven van je diertje, daar moet je niet te bezorgd voor zijn. Mijn poes bleef s'nachts ook buiten behalve bij echt slecht of koud weer. Een poes die een tiijdje bij jou is blijft er als je ze voedert. Je kan ze zelfs een paar dagen alleen laten als je op vakantie wil, maar dan moet je wel iemand vinden die betrouwbaar is en haar elke dag komt eten geven. Dat je op een drukke weg woont is natuurlijk een probleem, dat poezen overreden worden gebeurt dagelijks. Wij wonen ook op een tamelijk drukke straat en ik heb mijn poes toen ze jong was iedere keer dat ze op straat kwam met veel lawaai(desnoods met ijzeren staven )terug naar huis gejaagd en zoals ik al schreef ze is 17 jaar bij ons geweest. Een dier moet net zoals een kind opgevoed worden en dan heb je er het meeste plezier van, anders worden ze een last.
Groetjes
dinsdag 9 juni 2009 - 15:58
GJB

GJB

Ze had inderdaad wat last van de kattenniesziekte. Maar dat is nu opgelost

Bij de ontworming zat ook iets tegen de vlooien. Dat je dat bij de aptheker kon kopen wist ik nog niet.

Het poesje (en onze andere poes) zijn nu binnen vanaf een uur of 17-18.. (tenzij het natuurlijk de hele dag regent, dan vertroeft het kleintje onder de pergola).
Eerder hebben ze er eigenlijk niet veel aan binnen te zijn, met het grote veld naast ons en de tuin amuseren ze zich wel. Of liggen ergens in het zonnetje.
Als ze binnekomen rond 18u blijven ze binnen tot wanneer de laatste gaat slapen, en dan gaat ze terug naar haar mandje onder de pergola.

Als ik merk dat ze naar het straat gaat zal ik haar wat afschrikken "boeeee "

Bedankt voor de tips.
dinsdag 9 juni 2009 - 20:52
York

York

Graag gedaan JBG. Succes met je poesje. Als je nog vragen hebt laat maar horen.
Groetjes
dinsdag 9 juni 2009 - 21:58
Thuja49

Thuja49

Ik denk dat het poesje haar stekje bij jullie nu wel gevonden heeft en jou goede zorgen lonen zich nu al .
Laat maar horen hoe het verder gaat das altijd leuk .

ps. Het enige waar je nog op moet letten bij een kat die veel buiten zit zijn teken .
Maar als je je kat behandelt tegen vlooien werkt dat meestal ook gedurende een aantal weken tegen teken .

even goed om weten ( Soms veroorzaken vlooien bij de kat alleen wat irritatie, maar als een kat vaak gebeten wordt kan dat, zeker bij een kitten, tot ernstige bloedarmoede leiden. Ook kunnen vlooien lintworminfecties overbrengen. ) maar jou poesje is nu voor een tijdje safe daar er net voor gezorgd is . En dat kan je later makkelijk zelf doen .

groetjes
thuja
woensdag 10 juni 2009 - 10:20
rialle

Rialle

Ik heb deze toppic helemal gemist, maar wat fijn dat je je zo goed om het poesje hebt bekommerd! Het is echt een schatje en heeft bij jullie een goed thuis gevonden!
Ik word helemaal week als ik dat kleine bolletje in die deken zie liggen!

Veel succes en plezier ermee, kleine poesjes zijn zoooo leuk!!

Groetjes Rialle
vrijdag 12 juni 2009 - 09:10
chatoela

Chatoela

Hallo GJB,

Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij die een moederloos kitten opvangen met veel liefde, warmte en goede zorgen!!Ben blij dat het allemaal zo goed is afgelopen .

Heb je trouwens al een naam voor dit schattig poesje?

groeten,
karin
vrijdag 12 juni 2009 - 09:29
jamssen

Jamssen

Wij hebben in het najaar een zwervertje meegenomen van de camping waar we waren, volgens de dierenarts was ze ongeveer 4-5 maanden.Ze zat steeds in onze voortent en toen hebben we thuis een zak kattenbrokjes gehaald en wat flesjes kattenmelk,want ze gooide de prullebak(beestje was harstikke mager) om voor de restjes eten die daar in zaten.En zij niet alleen, het waren er heel veel, alleen zij kwam met een broertje en met pappa steeds bij ons binnen. De camping eigenaren zouden van de winter alle zwerfkatten afschieten.
ze was zeer angstig en schikachtig, maar nu sprint ze nog wel weg voor vreemden, maar het is zo'n lief aanhankelijk poesje voor mij geworden, je kunt het je gewoon niet voorstellen.
Dus met een beetje geduld en het beestje gewoon met rust laten en zelf naar je toe laten komen ( eventueel lokken met wat lekkers) komt alles goed, daar ben ik van overtuigt.
Bij ons komt ze niet buiten en ook dat gaat goed met voldoende krabpalen en speelgoed (Overigens heeft ze wel 3 andere katten om mee te spelen)
En je hoeft ook niet bang te zijn, ze raakt de weg echt niet kwijt, ze weet echt wel waar ze"'woont'. Deze foto is na 4 weken gemaakt, toen sprinte ze al niet meer direkt weg toen ze ons zagen. mlouise


[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 14 juni 2009 - 01:07
York

York

Hallo GJB,
Hoe gaat het met je katje?
Groetjes
maandag 15 juni 2009 - 18:25
jamssen

Jamssen

Heel erg goed, we hebben haar in april laten sterriliseren en laten chippen en ze is verder helemaal gezond.
De andere katten gaan heel erg goed met haar om, ze spelen samen, ze eten samen en slapen samen.
Ze voelt zich hier echt thuis.
Voor dat het een zwervertje is gedraagt ze zich voorbeeldig, ze heeft nog niets vernielt in huis en ze gebruikt ook netjes de kattenbak.
Alleen vindt ik het nog jammer van de andere zwerfkatten die er zaten, maar we konden ze niet allemaal 'meenemen'.
We hebben er tenminste eentje van de wisse dood kunnen redden, hopelijk hebben dat meer mensen daar gedaan.(daar zag het wel naar uit)
Wij zijn in elk geval heel blij met haar.

mlouise
maandag 15 juni 2009 - 22:08
GJB

GJB

Tipgevers allemaal.

Doordat door een nog steeds onbekende reden mijn modem het liet afweten ben ik een tijde offline geweest. Maar nu helemaal terug.

Een kleine update dus.

Het katje (minneke) is gezond en wel. Zoals vele kleine katjes: veel spelen, veel slapen en veel eten. Ze eet steeds wat overschotjes van ons eten, ze heeft dat veel liever dan die korreltjes etc.

Het is zeer gezond, de oogjes enzo staan goed. Binnen enkele maanden naar de dierenarts voor een pikuurke tegen de kattenniesziekte.

Hier enkele fotootjes van minneke haar afgelopen bewogen maand.


Hoe ik ze gevonden heb:

[afbeelding verwijderd niet-https]

De eerste korreltjes:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Uitrusten na de dierenarts:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Stiekem snoepen van de grote kat haar eten!:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Uitrusten in het zonnetje:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hmmm spaghetti:

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 24 juni 2009 - 14:48
York

York

Proficiat GJB dit poesje heb je zeker van de dood gered. Ik wens je veel plezier met je katje en hoop dat je het zo lang mag houden zoals wij onze Samson. Hij is 17 jaar bij ons geweest en was ook een vondeling.
Groetjes en succes
woensdag 24 juni 2009 - 17:01
Thuja49

Thuja49

Hallo GJB ,

Blij te horen dat alles zo goed gaat met minneke , schattig mooi poesje .


groetjes
thuja
woensdag 24 juni 2009 - 17:16
rialle

Rialle

Het is een echt lekker "poemelke" ! Fijn dat Minneke een goed thuis heeft nu. Daar kon ze eerst alleen maar van dromen.......

Groetjes Rialle
donderdag 25 juni 2009 - 08:40
icequeen

Icequeen

oooo wat een lief schatteke...
grtjs brigitte
donderdag 25 juni 2009 - 11:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon