menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vliegen -

Ga naar meest recente reactie

hekske

Hekske



Hallo,

Weet er misschien iemand een goed biologisch middel tegen vliegen in huis ?
Ik hou niet van spuitbussen ... en zo meer.
De ouderwetse vliegenvanger zie ik niet zo zitten in mijn keuken.

Help
zaterdag 23 mei 2009 - 14:24
printemps

Printemps

Ik heb een zak buiten hangen van edialux(vorig jaar)
Dan lok je de vliegen naar daar en is een gans seizoen werkzaam
Wel af en toe wat water bijgieten (mag niet uitdrogen)
Maar dit jaar heb ik er ene van een ander merk en die werkt niet

mvg lentean
zaterdag 23 mei 2009 - 14:35
Thuja49

Thuja49

[afbeelding verwijderd niet-https]

Lastige insekten .........
toch trekt u er zich geen steek van aan!

kijk ééns even op google bij :

" Lastige insekten ......... Biologisch gezien mogen vliegen nuttige insekten zijn, maar in huis bent u ze ...
... klein zakje met gaatjes zijn ze een goed en geurig middel tegen vlooien. ...

( heb wel eerst dit ingetypt op google: biologisch middel tegen vliegen in huis)

mss vind je daar iets tussen zoals
een paar afrikaantjes of een fraaie citroengeranium. De geur van deze planten houdt vliegen op een afstand. Dat effect bereikt u ook door een paar schijven citroen op een schoteltje te leggen...
een paar druppels pure lavendelolie of citroenolie...
mss nuttig om zelf even te lezen.


groetjes
thuja
zaterdag 23 mei 2009 - 15:04
matteke

Matteke

Ik heb een zak buiten hangen van edialux(vorig jaar)
Dan lok je de vliegen naar daar en is een gans seizoen werkzaam
Wel af en toe wat water bijgieten (mag niet uitdrogen)
Maar dit jaar heb ik er ene van een ander merk en die werkt niet

mvg lentean
Dat hadden wij vorig jaar ook ! Erg handig en héél erg veel vliegen laten zich beetnemen. Enkel op warme dagen stinkt het goedje erg hard
zaterdag 23 mei 2009 - 19:37
hekske

Hekske

Heel erg bedankt !!

Ik ga dat zeker proberen !!
zaterdag 23 mei 2009 - 21:44
printemps

Printemps

Inderdaad kan stinken

maar je moet het ver genoeg hangen in de tuin

mvg
zondag 24 mei 2009 - 21:57
Polplastron

Polplastron

Investeer in goede vliegenramen en vliegendeuren! Wij wonen naast een koeienwei en hadden het eerste jaar kilo's vliegen in huis die ik 's avonds met de stofzuiger van het plafond zoog (Ze slapen dan half en zijn makkelijk te vangen! ). Sinds twee jaar hebben we vliegenramen en vliegendeuren en is het probleem quasi opgelost. Af en toe sukkelt er wel eens eentje binnen, maar met een vliegenmepper is dat snel opgelost!

Hier zitten trouwens ook steekvliegen! Die zien eruit als gewone vliegen, maar ze steken! Echte ****zakjes!
maandag 25 mei 2009 - 20:34
cetinel

Cetinel

hordeuren en ramen zijn inderdaad superhandig,als je ze niet ook openzet(constant ruzie hier omdat de kids bij het naar buitengaan de hordeur niet sloten,maar het begint te lonen,ze doen het nu vaker niet dan wel)
heb tot nu toe 1 vlieg,een mot en stuk of 2 mini vliegjes(fruitvlieg?)gehad binnen...

het schijnt trouwens dat vliegen ook niet houden van de geur van tomatenplanten? ik zet vaak de dieven in een vaas(gewoon omdat ik zelf heel erg van die geur hou,geen ervaring met het daardoor effectief minder binnenkomen van vliegen)
donderdag 28 mei 2009 - 12:13
Polplastron

Polplastron

Er bestaan ook van die veersystemen waardoor de hordeur vanzelf terug sluit. Dat klettert dan soms wel eens, maar het kan voor sommigen een oplossing zijn. Mijn kids zijn volledig gedresseerd om de deur goed dicht te doen. Het enige probleem dat ik heb is dat de twee kleinsten ze nog niet terug open krijgen van buitenaf!
donderdag 28 mei 2009 - 13:57
Rita1960

Rita1960

't ja en zo heb ieder voordeel z'n nadeel (vrij naar J. Cruijff)

lachende groetjes,

Rita

'k zie de snoetjes van de kinders als ze naar binnen willen en niet kunnen
donderdag 28 mei 2009 - 21:45
Polplastron

Polplastron

Die snoetjes zien, is zo erg niet! 't Is het gebrul dat ze daarbij slaken! Het gaat door merg en been. Onze buren zijn al lang niet meer blij als het eens mooi weer is!
donderdag 28 mei 2009 - 22:43
hekske

Hekske

Ocharme die buren

Maar hier zijn het niet de kids maar eerder de hond en de kat.
Niet dat die brullen hoor maar zij lopen graag binnen en buiten als het goed weer is (en voor mij is het ook handiger natuurlijk).

Maar het is de overweging van hordeuren en ramen waard.
Die tomatendieven : dat ga ik ook eens proberen (ik ruik dat nl ook graag) als het niet helpt is het ook niet erg hé.

Alvast bedankt allemaal
vrijdag 29 mei 2009 - 12:40
kamiel2

Kamiel2

een vriendin had veel last van vliegen in haar garage en ook in huis, ik had ergens gelezen een remedie tegen fruitvliegjes, ze heeft dat toegepast op de gewone vliegen en het schijnt te helpen.
De remedie is eenvoudig: 1 dl azijn in een potje en 1 a 2 drupjes vloeibare zeep erin, dit plaatsen op de plaats waar je het meeste last hebt, je riekt de azijn wel maar de vliegen blijven toch weg!!
groetjes Kamiel
zondag 7 juni 2009 - 10:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon