menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nuttige tips

Ga naar meest recente reactie

Rodger

Rodger

INSECTENPLAGEN
Met het voorjaar voor de deur alvast wat handige tips voor de liefhebber
Vliegen: Deze tip is een typische zomer tip. In de zomer als het lekker weer is staat nog wel eens de deur naar buiten open. Lekker wat frisse lucht naar binnen maar helaas ook vliegen. Een hor werkt niet altijd. Vandaag hebben wij een tip. Om vliegen buiten de deur te houden. Pak een diepvries zakje. En vul dat voor de helft met koud water. Doe het zakje goed dicht met een touwtje En hang dit in het deurkozijn waar de vliegen binnenkomen. De vliegen kijken niet recht vooruit, maar schuin, ze hebben dan breedbeeld. En zo komen ze niet naar binnen. Het werkt echt! Wespen: Als je in de zomer lekker in je tuin zit een drankje te drinken kan het zijn dat je gezelschap van wespen krijgt. Wespen komen namelijk op zoetigheid af om op een vreedzame manier van de wespen af te komen hebben wij de volgende tip: Neem een soep kommetje gevuld met koud water met daar in enkele hele kruidnagels. En zet dit neer daar waar je de wespen niet wilt hebben. Het geeft een lekkere lucht af en niet schadelijk. Fruitvliegjes verjagen Fruitvliegjes: Nare beestjes zijn dat. Vooral in de zomer zijn ze vaak in je keuken te vinden. Met mijn tip zijn ze zo verdwenen. Om ervoor te zorgen dat de vliegjes verdwijnen, zet je een bakje met 1 dl azijn en een druppel vloeibare zeep neer. De vliegjes zijn zo weg. Mieren Met de zomer komen ook de mieren. Het zijn kleine en onschuldige beestjes maar je hebt ze liever toch niet in en rond het huis. Verdelgings middelen zijn doeltreffend maar niet goed voor de gezondheid. Mieren kun je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten. Met een dag zijn ze voor maanden weg. Wanneer ze weer terug komen, herhaal je het trucje nog een keer. Doeltreffend en niet schadelijk voor de gezondheid.

woensdag 18 maart 2009 - 18:59
LauraK

LauraK

Handige tips, Rodger! Hopelijk zal ik ze niet al te vaak nodig hebben, maar als het
wel zo is, dan zal ik deze milieuvriendelijke tips zeker uitproberen. Bedankt!

Groeten van Laura.
woensdag 18 maart 2009 - 19:24
hannibal

Hannibal

[url=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/vliegen][afbeelding verwijderd niet-https]

Merciekes voor de tips.
woensdag 18 maart 2009 - 20:09
Rita1960

Rita1960

Dank je wel Rodger voor je tips,
die van de kruidnagels en het zakje met water gaan we uitproberen dit jaar!

groetjes,

Rita
woensdag 18 maart 2009 - 20:17
andreash

Andreash

Nog eentje voor als je kakkerlakken hebt....

2 delen kalk en 1 deel meel in een bakje doen. Doe er een snufje zout bij. Zet er vervolgens een bakje water naast. De kakkerlakken eten van de kalk, krijgen dorst door het zout en gaan water drinken. De kalk zal dan uitharden in het maag-darm kanaal van de kakkerlakken en zodoende zullen ze (na een paar maanden) aan hun einde komen. Reproductie is er dan blijkbaar ook niet meer bij.....

Niet echt diervriendelijk maar als je ze eenmaal hebt ben je er nog niet zo snel van af....
woensdag 18 maart 2009 - 21:01
rialle

Rialle

Rodger dat vind ik ook handig, dit ga ik zeker uitproberen.
En die tip met de kakkerlakken hoop ik toch nooit nodig te hebben. Is dit niet iets voor zeer onhygienische mensen?

Groetjes Rialle
woensdag 18 maart 2009 - 21:39
andreash

Andreash

@rialle,

Ik ben niet zo'n persoon maar op de een of andere manier onthoud ik dat soort dingen blijkbaar. Ooit, jaren geleden, eens gelezen in een of ander magazine (Quest/Kijk oid) en het zit nog steeds in m'n hoofd.... *zucht* Krijg er een zwaar hoofd van geloof ik (-;
woensdag 18 maart 2009 - 21:57
rialle

Rialle

Maar zo was het helemaal niet bedoeld andreash! Sorry als je het zo hebt opgevat. Ik bedoelde niet dat jij zo iemand bent.

Leuke avatar heb je trouwens!

Groetjes Rialle
woensdag 18 maart 2009 - 23:00
Matabish

Matabish

Leuk Rodger, die tips!
'k Heb ze maar meteen uitgeprint om in de keuken te hangen, ik heb namelijk het ganse jaar door
last van 'fruitvliegjes'.
Vreselijk zoals die altijd absoluut in je gezicht moeten vliegen, de ambetanteriken!!

Hartelijke groeten, Matabish.
donderdag 19 maart 2009 - 00:48
andreash

Andreash

@rialle,

Had ik ook niet zo opgevat hoor ((-: No worries
donderdag 19 maart 2009 - 08:35
LauraK

LauraK

Over kakkerlakken gesproken: de laatste keer dat wij in Libanon op vakantie/familiebezoek
waren, liep er een heel grote kakkerlak over het bed, precies naast de koffer die ik
daar even neergelegd had. Droog commentaar van mijn schoonmoeder: "Die heb
je meegenomen vanuit Nederland!" Het probleem met kakkerlakken
is dat er minimaal 500 verstopt zitten in muren e.d. als je er maar ééntje ziet.
Ook schijnen ze nog twee weken door te kunnen leven zonder hoofd, vóór ze van
de honger sterven. Nee, de insecten die we hier hebben, zijn zo erg dus nog niet!

Groeten van Laura.
donderdag 19 maart 2009 - 09:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon