menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie herinnert zich mijn fretje in het kippenhok nog

Ga naar meest recente reactie

jdcoster

Jdcoster

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=22&tid=22396&hl=fretje

Ik heb het ondertussen maar geadopteerd. Hij heet nu Fredje met een D en als hij zich misdraagt is het Frrederieeek!
Hij is nu gehuisvest in de woning van Barbie en Ken. Zij hebben het huis toch niet meer nodig want ze liggen al jaren opgeborgen in kartonnen dozen in de kelder.
In deze vijfkamerflat betrekt hij nu al de slaapkamer, de eetkamer en het toilet.
In het begin verwarde hij de kamers soms wel eens, maar nu gaat het beter.
We hebben nu een afspraak. Als hij zijn kattebak zonder fout gebruikt, reinig ik hem dagelijks zonder fout, en dat werkt al heel goed.
Er komt ook nog een speelzaaltje op termijn maar nu moet hij eerst daarmee tevreden zijn want het vriesweer is gedaan en er volgt nu dringend werk in de tuin.
Hij slaapt veel maar is ook heel nieuwgierig. Telkens hij iets hoort holt hij de trap af om te kijken of we soms nog eens gaan wandelen.
Als we dat doen snuffelt hij in alle hoekje en kantjes en brengt hij soms troffeeën mee, zoals een kippenbotje van de katten bijvoorbeeld.
[url=http://img705.imageshack.us/i/fredje.jpg/][afbeelding verwijderd niet-https]
Hier zie je hem, warm ingeduffeld na zijn zaterdagse warme badje. Hij ziet er soms een beetje vervaarlijk uit, maar dat is maar schijn. Na zijn bad en zijn snoepjes kreeg hij een beetje vaak en kon alleen een geeuw niet onderdrukken.
zondag 8 februari 2009 - 00:58
Matabish

Matabish

van dàt schatje ga je nog véél plezier hebben JD!!
De vriendschap die jij hem geeft zal hij je dubbel en dik teruggeven!!
Veel geluk ermee en geef een dikke knuffel aan Fredje van mij...

Warme groetjes,
Matabish.
zondag 8 februari 2009 - 01:57
Rita1960

Rita1960

JD, Da's heel erg mooi dat het zo goed gaat met Fredje, en wat een leuk huisje heeft hij gekregen.
Ben blij voor hem dat jullie hem zo goed hebben opgevangen. Doe je hem iedere zaterdag in bad?? Is dat vanwege de geur of is het zo'n kleine smeerpoets?
Hoe reageren de katten op Fredje en omgekeerd?

groetjes,

Rita
zondag 8 februari 2009 - 09:02
jdcoster

Jdcoster

Hij likt zich wel en doet zijn dagelijkse behoeftes al zo ver mogelijk en in steeds hetzelfde hoekje maar fretjes hebben een heel eigen geur die verre van aangenaam is voor ons. Dat zou verbeteren met castratie maar ik heb te veel inlevingsvermogen om daartoe over te gaan.
Hij heeft geen hangmatje maar slaapt op en onder een handdoek, zijn persoonlijke handdoeken, die ook geregeld met een welriekende zeep moeten gewassen worden
In die vrieskou dekt hij zich ook heel goed toe. Men ziet nauwelijks het topje van zijn neus.
We hebben ook een speciale shampoo voor hem gekocht en ik moet zeggen, dat helpt goed. Hij ondergaat het bad- en afdroogritueel ook zonder tegenspartelen.

De katten benaderen hem met gemengde gevoelens. Een beetje nieuwsgierig gaan ze kijken welke rare kwiet er nu weer in hun territorium aangeland is. Eén kater blaast er naar en krijgt even snel wat geblaas van Fred terug. Die kennen blijkbaar elkaars taal een beetje. De andere kater gaat neus aan neus kijken en daar gebeurt er niets, maar dat is natuurlijk ook zo'n speciaal beest. 's Morgens als we op staan komt hij kopjes geven, eerst aan ons, de voedselleveranciers, en dan aan zijn vriend, de cavia. Hij gaat soms zelfs slapen in de caviakooi en de cavia is daar al aan gewoon. Hij vertrouwt hem.
[afbeelding verwijderd niet-https][/URL
Met Fredje zie ik dat nog niet onmiddellijk gebeuren, maar wie weet ... .
Ik heb nog een derde kattin en die heeft daar allemaal geen belangstelling voor. Zij is een beetje wereldvreemd en schuw. Zo hebben ze elk hun karakter. Ik kan er een boek over schrijven.
zondag 8 februari 2009 - 10:46
LauraK

LauraK

Fredje wist wel waar hij moest aankloppen voor onderdak! Heerlijk dat hij zo goed
terecht gekomen is, en wat is het een mooierd!

En de manier waarop je over je dieren schrijft, is geweldig; daar spreek heel veel
liefde uit. Heel erg leuk om te lezen!

Kijk je wel uit met Fredje en de cavia? Een cavia is en blijft natuurlijk een prooidier...

Groeten van Laura.
zondag 8 februari 2009 - 10:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon