menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fretje in mijn kippen hok

Ga naar meest recente reactie

jdcoster

Jdcoster

Deze hongerige ongenode gast probeerde zich door de afsluitingdraad van de kippenren te wurmen vandaag.
Tot een eetfestijn is het wel niet gekomen want zijn achterwerk kon er niet door en terugkruipen ging ook al niet.
Ik heb hem moeten bevrijden met een nijptang.
De ganse operatie werd luid becommentarieerd en bekritiseerd door de kippen die er toch niet helemaal gerust in waren.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Het zou goed kunnen dat hij ergens in de buurt ontsnapt is en al een tijdje ronddoolt in dit vriesweer. Ik weet nog niet wat ik er mee ga aanvangen. Het zal er vooral van afhangen of hij een beetje opvoeding genoten heeft. We werden vanavond toch al een beetje maatjes. Ik werd vertederd door zijn mooie snoet en zijn zachte pels en hij waardeerde vooral mijn kattebrokjes.
In onze smaak om ons te parfumeren verschillen we ook nogal. Hij zal mijn Nivea-okselgeurtje waarschijnlijk maar niks vinden maar dat odeurtje van hem stelt alleszins ook niet veel voor.
We zullen zien, misschien wordt onze ongenode gast op termijn nog wel een graag geziene gast en laat hij mij bij het eerste lenteweer geregeld eens wandelen aan een leibandje.
dinsdag 20 januari 2009 - 22:17
Matabish

Matabish

wat een prachtige aanwinst JD!! Hij is waarschijnlijk op de eitjes afgekomen!
Een heel mooi diertje, dat heel tam kan worden.
Maar zorg toch maar voor een goede kooi, want die mannekes kunnen bijna overal bij!!
Veel geluk ermee, en leer alvast maar aan de 'voet' te lopen!! [afbeelding verwijderd niet-https]
Matabish.
woensdag 21 januari 2009 - 00:55
Rita1960

Rita1960

Hoi JD,
kan niet anders zeggen dan dat het een hele mooie fret is. Goed opvoeden en voeden en maar hopen dat hij niet aan je kippen begint.

grt'n

Rita
woensdag 21 januari 2009 - 10:48
Rikske_

Rikske_

hehehehe, leuk verhaal ook!!!
Hopelijk blijft hij
woensdag 21 januari 2009 - 12:24
LauraK

LauraK

Mooi beestje, en een geluk dat hij niet bij de kippen geraakt is, al zullen die
natuurlijk wel behoorlijk geschrokken zijn!

Het diertje ziet er goed uit, en is dus mogelijk ergens ontsnapt, en wordt misschien
ook wel gemist... Hier in Nederland kan je gevonden en/of vermiste dieren aangeven
bij verschillende instanties (Amivedi, dierenbescherming, dierenambulance), en
vaak hangen mensen ook flyers op bij supermarkten e.d.

Groeten van Laura.
woensdag 21 januari 2009 - 14:24
Rikske_

Rikske_

En van die geur, is deze geen familie van het stinkdier?
woensdag 21 januari 2009 - 15:06
printemps

Printemps

euhhh

zijn lievelingsparfum is amoniak


mvg
an
woensdag 21 januari 2009 - 16:04
York

York

Mooi diertje maar wees toch maar voorzichtig want als hij of zij in de vrije natuur geleefd heeft zal hij niet veel manieren hebben en die tandjes zijn vlijmscherp.
Toch veel plezier met je nieuwe vriend.
woensdag 21 januari 2009 - 20:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon