menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels in mijn tuin

jdcoster

Jdcoster

Voor wat vogelzaad, rotte appels en en een paar stukjes brood komen zij tot op het terras show geven.
+- 30 botvinken (praktisch allemaal trekvogels), twee koppels groenlingen (standvogels) een paartje kepen (zeldzamer en ook alleen te gast voor deze winterperiode) en 6 koppels Turkse tortels.
Dagelijks komen er enkele koppeltjes koolmezen en pimpelmezen op de nootjessnoeren af, dat is normaal maar gisteren kreeg ik een gans troepje luidruchtige staartmezen op bezoek en die zijn al weer zeldzamer.
Ik ben benieuwd wat we nog allemaal op bedeltocht gaan te zien krijgen als dat koude weer nog een tijd blijft aan houden.
[afbeelding verwijderd niet-https]
De kwaliteit van de foto's kan beter maar ze werden door het venster genomen. Ik wou die beestjes hun pret niet bederven.
zondag 4 januari 2009 - 16:46
kerstkind

Kerstkind

Hoi jdcoster,

het is inderdaad een pracht om te zien
Als wij goed zijn voor onze gevederde vriendjes, krijgen we er ook
iets voor terug, nietwaar???

En je hebt er goed aan gedaan dat je de foto's door het venster geknipt hebt.
Kunnen wij evengoed meegenieten van dit spektakel

bedankt en groetjes José
zondag 4 januari 2009 - 17:19
Rita1960

Rita1960

Hoi JDKoster,

mooie foto's!

Die lukken mij zo niet vanachter het raam.
De keep hebben wij hier ook op bezoek sinds een dag of twee, en vandaag voor het eerst de appelvink gezien. De putter heb ik hier ook al gezien.
Daarnaast nog vele andere vogels die aanschuiven aan 't buffet.
't is mooi om al dat spul te zien en in het voorjaar kunnen we dan weer genieten van hun gezang. (was het maar weer zover)

groetjes, vanuit een zeer nat en kil Drenthe,

Rita
zondag 4 januari 2009 - 19:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon