menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Putters

Ga naar meest recente reactie

Rita1960
donderdag 1 januari 2009 - 15:13
Jeannette1

Jeannette1

Hai Rita, wat een fijne foto's, deze vogel (Puttertjes) hebben wij nog niet in onze buurt gehad helaas.

Ook al kun je ze slecht zien, wanneer je heel goed kijkt zie je zeker dat het een Puttertje is.

Geniet van wat je ziet!

Groetjes, Jeannette
donderdag 1 januari 2009 - 15:25
Rita1960

Rita1960

Hoi Jeanette (en Ger!)

Allereerst nog de beste wensen voor 2009 en blijf gezond.
De foto's zijn door het raam heen genomen met een simpel fototoestel. En ja het zijn kleine vogeltjes en dan op 6 meter afstand. Alleen voor deze momenten laten wij de oude planten staan in de winter.

groetjes,
Rita
donderdag 1 januari 2009 - 16:07
Jeannette1

Jeannette1

Hai Rita, deze momenten zouden bij ons zeker elke dag mogen komen!

Maar, wie weet komen ze ook nog eens richting Zuid-Holland?

Groetjes en nogmaals bedankt voor het plaatsen van deze foto's.

Jeannette
donderdag 1 januari 2009 - 21:10
Esem

Esem

De putter of distelvink (Carduelis carduelis) is famillie van de vinkachtigen.
De putters leven van zaden knoppen en bessen?vaak zie je ze zitten op de distels wat het grote deel van hun voeding uitmaakt vandaar ook de naam distelvink.
hier in de streek zie ik ook maar zeer zelde een distelvink,maar vind het een van de mooiere inneemse vogeltjes,en zijn ook mooi gekleurt.

eddy,
vrijdag 2 januari 2009 - 00:09
danny2

Danny2

Onlangs ook nog gezien, komen hier vooral op zaden van de teunisbloem.
Gisteren ook nog de staartmeesjes gezien ,hoeveel kon ik niet tellen, maar op de mezenbol zaten er 17 tegelijk, had een foto genomen door het glas maar die verdomde flits deed de boel om zeep en toen waren ze weg...

groetjes danny
vrijdag 2 januari 2009 - 17:07
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik vind dat de vogels weinig honger meer hebben. Ze worden overal hard gevoerd. Hier ligt ook een zaden mengsel en brood en van een kale tuin in de winter houd ik ook niet. Dus zou ik meer vogels verwachten. ER zijn er wel, maar een paar meer mag gerust.
zaterdag 3 januari 2009 - 17:38
jp

Jp

Beste Jo, misschien een tip : bij mij zijn de zangvogels (mezen, vinken, sijsen) vooral verzot op pindanootjes (in netjes) en op zonnebloempitten. Ik strooi ook voer uit op het gazon (vinken & kepen houden minder van een voederplank).
Voor roodborstje & lijsters of merels : strooi wat noten- muesli (ongezoet !) uit op het gazon.
Waar echter veel schavuiten zitten als eksters, gaaien en kraaien of kauwen, verdwijnen helaas meestal ook de zangvogeltjes.
Toch veel succes
dinsdag 6 januari 2009 - 09:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon