menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Raar beestje

Ga naar meest recente reactie

summerspookje

Summerspookje

ik had eindelijk mijn fototoestel bij , en zag een raar beest op een bruine bloempot zitten , de kleur veranderd naar gelang de plaats waar het op zat , nu was het bruin /orange achtig , het was ook al tegen de avond , misschien niet zo duidelijk, maar ik had de indruk dat het niet kon vliegen

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes

summer
donderdag 25 september 2008 - 12:21
Flurkie

Flurkie

Dit is volgens mij een stinkwants, ze leven van de sappen van planten en scheiden een geur ( stank ) af als je ze aanraakt.
Groetjes, Flurkie
donderdag 25 september 2008 - 12:29
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https] summerspookje,

gelukkig maar dat je hem niet opgepakt heb om hem beter te kunnen [afbeelding verwijderd niet-https]- - -
donderdag 25 september 2008 - 21:02
summerspookje

Summerspookje

stel je voor matabish, ik zou nogal gestonken hebben , gelukkig was het te grillig om vast te pakken , ik zal ik eens en foto trekken , brrrrrrr

groetjes

summer
donderdag 25 september 2008 - 21:46
Esem

Tekst aangepast

Esem

summerspookje, deze foto is zeker geen stinkwants want deze zijn groen met achtaraan een bruine vlek van de vleugels.
Maar de foto is zeker niet duidelijk genoeg om uitsluitsel te kunnen geven.
Maar op het eerste zicht zou ik denken aan de bessenwants of een berkenwants.
Is een gok hoor.
dinsdag 7 oktober 2008 - 02:01
summerspookje

Summerspookje

summerspookje, deze foto is zeker geen stinkwants want deze zijn groen met achtaraan een bruine vlek van de vleugels.
Maar de foto is zeker niet duidelijk genoeg om uitsluitsel te kunnen geven.
Maar op het eerste zicht zou ik denken aan de bessenwants of een berkenwants.
Is een gok hoor.
bedankt esem, maar dat beest veranderde van kleur toen het op de grond viel, (want vliegen deed het ook niet ), kreeg het de kleur van de tegels, het was ook al avond, en ik hou van alles wat leefd, maar dit is nu niet mijn favoriete soort , zijn die nuttig ?of echt ongedierte en schadelijk voor planten? anders zet ik daar wel mijn voetje op ,of toch niet?

groetjes

summer
dinsdag 7 oktober 2008 - 14:23
Esem

Esem

summerspookje,
hier hoef je niet bang voor te zijn, de schade dat deze aanbrengen is te verwaarlozen.
Dus je voet moet je er zeker niet opzetten.
Een leliehaantje daartegen zijn wel boosdoeners voor al je lelies.

dinsdag 7 oktober 2008 - 18:37
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

summerspookje,
hier hoef je niet bang voor te zijn, de schade dat deze aanbrengen is te verwaarlozen.
Dus je voet moet je er zeker niet opzetten.
Een leliehaantje daartegen zijn wel boosdoeners voor al je lelies.

oef bedankt, dat is nu eens een fijn antwoord , geen voet erop , ik doe dat ook niet graag,maar vind ge nu ook niet dat er tegenwoordig zoveel vreemde beestjes in de tuin zitten,en alle kleuren ,gif groen tot orange, ik kan ze niet zo fotograferen zoals jullie doen , daar moet ge een feeling voor hebben en ook de toestellen, maar de spinnen en andere die ik werkelijk niet kan beschrijven zijn hier toch op door tocht , hoop ik maar , ze moeten voor mij zeker niet blijven

groetjes

summer
dinsdag 7 oktober 2008 - 19:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon