menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Van geluk gesproken

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Tekst aangepast

Angelo

zaterdag rond de middag was ik kersen aan het plukken, toen ik mijn tante, die 2 huizen verder woont, hoor roepen op mij.

Er was iets bij mijn kat, mijn Pluche !

Zo snel als ik kon ben ik naar daar gelopen, na lang zoeken vond ik hem, en ja hoor er was iets, hij had een bult op zijn hoofd, zijn pupillen stonden zeer groot, en hij hing vol smeer.
Toen ik hem oppakte, miauwde hij luid, en toen zag ik dat zijn poot er slap bij hing, en zijn vel was bijna volledig weg, je zag zo zijn bot bewegen.


Dus naar de dierenkliniek met hem, tranen met tuiten heb ik gehuild, het zag er slecht uit zei de dokter, heel slecht.

Bloed in de longen, trauma aan de staart, gelukkig niks gebroken, maar toen gebeurde het, Pluche ging in shock, de dokter haalde een spuitje en spoot hem iets in, toen kalmeerde hij.

ze konden hem niet opereren vanwege het bloed in de longen, hij zou het in slaap doen, niet overleven.

Pluche bleef daar, de zondag belde ik, en kreeg ik te horen dat het slechter ging met Pluche, hij kreeg vocht via een katheter, maar plaste bloed, en hij ademde nog slechter.

Maandag ben ik hem gaan bezoeken en toen ging het beter, Pluche begon te vechten tegen zijn lot.

Nu vandaag, Dinsdag, mocht hij mee naar huis, verder verzorging door mij.
Zijn poot ziet er niet uit, is licht genaaid op de zwaarte plekken, vrijdag moet de rest gedaan worden, eerst moet hij beetje op krachten komen.

hier een foto van pluche in de kliniek, foto genomen op maandag.

[afbeelding verwijderd niet-https]


sorry voor de lange tekst

dinsdag 24 juni 2008 - 22:57
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

@ Angelo,

Je mag je helemaal niet excuseren voor de lange tekst het is hartverwarmend, te lezen dat je zoveel om je pluche geeft.
Hij is door het oog van de naald gekropen maar waarschijnlijk wil hij nog een tijdje bij jou blijven en is daarom beginnen te vechten zo hard hij kon
Vertroetel hem maar goed, dat heeft hij wel verdiend, na zo'n zwaar trauma.

Denk ook een beetje aan jezelf, want jij zal ook wel de schrik van je leven gepakt hebben, je verdient in elk geval een dikke pluim want je bent uitzonderlijk voor dieren , niet iedereen doet dit je na.
Spoedig herstel voor Pluche
Hoeveel levens heeft een kat?
dinsdag 24 juni 2008 - 23:20
kerstkind

Kerstkind

Hee Angelo,

wat een triest verhaal..
Ik krijg er zelf kippenvel van.

Maar vertrouw op de dierenarts, die is kundig genoeg.
En jouw Pluche is een waar vechtertje, zo te horen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
Dat hij/zij maar weer snel mag herstellen, zodat je er nog veel plezier aan
kunt beleven.

groetjes en hou je haaks.
José
dinsdag 24 juni 2008 - 23:26
Angelo

Angelo

dank jullie voor de leuke woorden.


Pluche is 2 jaar jong en heeft al 4 van zijn 9 levens gebruikt, dus hij is een echte gelukzak


heb hem juist eten gegeven, moet je hem wel nog beetje bij dwingen en vocht toe brengen ook, hij slaapt nu.


dinsdag 24 juni 2008 - 23:56
Matabish

Matabish

Ocharme Angelo, da's echt vréselijk, arme Pluche!!
Gelukkig dat hij zo'n vechter is, zo is hij er toch maar weer doorgekropen hé!!
Ik wens hem een vlug herstel toe, dat de grootste pijnen snel verdwijnen en hij weer gauw de oude wordt!
Goh wat moet jíj geschrokken zijn!!! Vreselijk als je een geliefd diertje zó vindt, daar ben je niet goed van...Maar jou Pluche voelt héél goed hoe jij van hem houdt en dààrom vecht ie zo voor zijn leven...
Verdorie, 'k ben er ook niet goed van... hij ziet er zó zielig uit...
Hou ons maar goed op de hoogte van zijn vooruitgang want wij zijn hier ook allemaal ongerust!!

Goeie moed voor jou èn Pluche,
Matabish.
woensdag 25 juni 2008 - 01:12
yeline

Yeline

Ik hoop van ganser harte dat het met Pluche goedkomt. Hou de moed er maar in.
woensdag 25 juni 2008 - 08:20
LauraK

LauraK

Hallo Angelo,

Wat een ongelooflijke schrik voor jullie allemaal! Gelukkig dat jouw tante het gehoord heeft, en jij zo
snel met Pluche naar de dierenarts kon gaan. Je hoort ook wel eens verhalen over katten die zich na
een aanrijding verstoppen, dus dit was een geluk(je) bij een ongeluk.

Ik hoop van harte dat Pluche er weer helemaal bovenop komt; aan zijn vechtlust en jouw inzet zal het
beslist niet liggen! Dwangvoederen kan geen kwaad, en bij twijfel meteen telefonisch overleggen met
de dierenarts. Er zijn op internet diverse forums voor katten, waar je ook met vragen terecht kan, al
is het maar voor praktische informatie. Mocht je daar evt. belangstelling voor hebben, dan stuur ik je
wel even een pb'tje.

Heel veel beterschap voor Pluche, en veel sterkte voor jou!

Groeten van Laura.
woensdag 25 juni 2008 - 08:48
Eniavaswen

Eniavaswen

Hopelijk gaat het snel weer beter met Pluche. Maar met je goede zorgen en haar vechtlust, komt het allemaal wel goed.

Veel beterschap gewenst.
woensdag 25 juni 2008 - 09:05
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Oh Angelo, wat afschuwelijk!
Ik weet precies hoe je je voelt want wij hebben 6 mnd geleden precies hetzelfde meegemaakt. Hoewel onze Spook niet zo veel lichamelijk gewond was als jou Pluche. Wel heeft zij geestelijk een enorme tik gekregen, ze is nog altijd erg bang voor alle harde geluiden en mn motorgeluiden zoals stofzuiger en föhn en zo.

Ik hoop dat Pluche er met jou goede zorgen weer snel bovenop komt. Geef hem maar een aaitje en een kusje van mij. En een kopje van onze Spook.

Groetjes Rialle
woensdag 25 juni 2008 - 11:04
Angelo

Angelo

dank jullie voor het medeleven.


Pluche doet het goed, juist 2 soeplepels natte kattenvoeding op gegeten, en heb haar met een spuitje water gegeven en dat ging ook goed, zijn pilleke dat was iets minder lekker, maar hij nam het toch aan.


poot is verzorgd, zit er nogal vies uit, maar je merkt al verschil, vandaag ronkte ze voor de eerste keer terug.
woensdag 25 juni 2008 - 11:21
jumperke

Tekst aangepast

Jumperke

Veel sterkte jong!
Ik weet hoeveel pijn het kan doen om Uw kat daar zo te zien afzien!
Enkele maanden geleden zat ik in hetzelfde schuitje,.....maar dat liep slechter af.
Veel sterkte voor Uw kat gewenst en dat ze snel mag genezen!

jerko
woensdag 25 juni 2008 - 12:34
Angelo

Angelo

vandaag gaat het nog steeds goed met Pluche.

Hij eet uit de hand, niet veel, zijn pillen neemt hij goed.
Verzorging laat hij graag doen, hij slaapt wel heel veel, maar zijn slaaphouding was eerst verkrampt nu begint het al beetje meer relax te worden


straks volgen foto's van de patiënt
donderdag 26 juni 2008 - 14:22
printemps

Printemps

hallo

goed dat het al beter gaat

hopelijk heeft hij/zij nu wat schrik van de auto's gekregen en zal het nu niet meer gebeuren

mvg
an
donderdag 26 juni 2008 - 15:38
Rita1960

Rita1960

Hoi Angelo,

heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt met een van m'n katten. Heb haar er weer bovenop geholpen met gehakt ( half om half) voor voedsel en vocht.Heeft wel zo'n kilo gehakt gekost maar ja..
Ze is er weer helemaal bovenop gekomen!

Verder sterkte met je mooie kat!

groetjes,

Rita

donderdag 26 juni 2008 - 21:20
Mariani

Mariani

Ben ook heel blij dat Pluche het beter steld, en met veel geduld komt hij er weer bovenop

Een van de onze heeft onlangs een zware vergiftiging gehad en is er ook gelukkig doorgekomen

Ook opgenomen maar, we mochten heel lang bij haar blijvenn nu is ze bijna genezen.

Veel sterkte en groetjes

vrijdag 27 juni 2008 - 12:12
rialle

Rialle

Hoe gaat het vandaag met Pluche Angelo? Ik moet zo vaak aan jullie denken...........

Groetjes Rialle
vrijdag 27 juni 2008 - 16:32
Angelo

Angelo

hoi allemaal,


Pluche doet het vrij goed, hij heeft vanmorgen voor het eerst terug een normale portie gegeten.

Vandaag ook terug op controle geweest, de wonde geneest goed, het blijft vies uitzien mja


dinsdag terug op controle gaan





dank jullie voor het medeleven
vrijdag 27 juni 2008 - 20:21
Angelo

Angelo

hier enkele foto's van Pluche zijn poot, opgepast niet voor mensen met een zwakke maag !!!







[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]


voor de rest doet ze het goed hoor
zondag 29 juni 2008 - 19:34
rialle

Rialle

Och die arme Pluche! Het ziet er inderdaad niet zo lekker uit, maar als ze goed eet en geen koorts krijgt (ze zal wel antibiotica krijgen hè?) dan ziet het er snel beter uit hoor.
Ja een kat kan heel wat hebben. Ik wens jullie beiden veel sterkte toe met het herstel. Maar goed dat Pluche zo'n lief baasje heeft!!

Groetjes Rialle
zondag 29 juni 2008 - 20:53
Mariani

Mariani

Ja, dat zijn lelijke wonden, maar zoals rialle schrijft de antibiotica en wat ontsmettings middel zal dit helpen genezen.

Gelukkig hebben die schattige diertjes een sterke natuur !

zondag 29 juni 2008 - 21:20
Angelo

Angelo

het ziet er naar uit, dat Pluche heeft opgegeven.

Hij eet al dagen niet meer, Hij drinkt niet meer, hij beweegt niet meer, zijn ogen zijn weg, zijn lichaam voelt aan als een zak veren, niks meer, botten met vel op.


we gaan seffes terug naar de dierenkliniek, al weet ik om eerlijk te zijn, niet hoe we het nog gaan bekostigen, we moeten ook maar rondkomen van opa zijn pensioen, en we zijn toch ook met 3 personen.


vrijdag 4 juli 2008 - 12:45
Angelo

Angelo

Pluche ligt terug in het ziekenhuis, deze keer in een andere ziekenhuis.


ze had dus 40° koorts, daarom wou ze niet eten of drinken.
Zijn poot is totaal ontwricht, gebroken enkel enzo.


en dan zeiden ze in het andere dierenkliniek dat alles in orde was, terwijl Pluche hevige pijn heeft.


toen ik juist belde, kreeg ik te horen dat Pluche het niet goed stelt, de koorts neemt niet af, en ze reageert niet op de medicamenten, ze heeft tijd nodig zeggen de dokters.


maandag als alles goed gaat, wordt ze geopereerd, ze krijgt een ijzeren pin in haar poot.


Mijn familie betaalt voor de verdere kosten.
vrijdag 4 juli 2008 - 20:19
Merel

Merel

Goh Angelo, das niet zo'n goed nieuws, hopelijk mag jullie liefde en inzet beloond worden

Merel
zaterdag 5 juli 2008 - 03:37
Sarah

Sarah

Wat vervelend dat ze in dat andere ziekenhuis het niet goed gezien hebben.

Laten we hopen dat er nu wel verbetering in komt.
Ik zal in ieder geval duimen.

groetjes Sarah
zaterdag 5 juli 2008 - 10:54
Angelo

Angelo

voormiddag gebeld, Pluche is van 40° koorts naar 37° koorts gegaan, hij heeft dus koudkoorts.

Hij heeft nog niet gedronken, krijgt vocht via een infuus.



24/24 brandt er hier een kaarsje, en bij de familieleden ook, geeft me toch een fijn gevoel, dat de familie meeleeft


zaterdag 5 juli 2008 - 14:21
corrielat

Corrielat

Hallo Angelo,

Ik lees nu pas je verhaal van je hondje,

Wat triestig om dit te lezen,
Laat alle tuin/dierenvrienden een kaarsje voor je hondje opsteken, en hopen dat jou hondje het gaat redden,
Want iemand met zo'n liefde voor zijn diertjes mag hopen dat het alsnog goed met zijn beestje gaat komen,

Ik steek een kaarsje voor hem aan, en wens jullie veel sterkte toe,

Wat heeft jou beestje een geluk dat hij bij jullie woont.
zondag 6 juli 2008 - 20:48
Angelo

Angelo

dank je Corrielat


1 kleinigheidje, het is een kat


ze doet het vandaag iets beter, geen koorst meer, heeft beetje gegeten en dinsdag is de grote operatie




maandag 7 juli 2008 - 00:14
lacegarden

Lacegarden

Angelo,
je gaat pluche moeten moed inspreken, strelen, aaien, zachtjes in haar oren fluisteren

een kat is taai, maar kan ook rare streken verkopen, blijf verder vechten.
weet dat ik hier op dit ogenblik met 4 nesjtes zit, ik hoop dat alles goed blijft met pluche maar mocht er iets fouts gaan(wat ik zeker niet hoop) je mag hier komen kiezen en zoveel je wilt.
sterkte
rita
maandag 7 juli 2008 - 00:47
Mariani

Mariani

Wat jammer.

Ben blij dat het nu al weer wat beter gaat.

Koorts ligt aan infectie, misschien was de vorige antibiotica niet geschikt voor hem. En jammer genoeg zoeken sommige veeartsen niet verder. Heb ook al eens een narige ervaring gehad.

Veel sterkte.

maandag 7 juli 2008 - 07:55
Angelo

Angelo

ik dank jullie allemaal voor de leuke woorden


seffes mag ik Pluche gaan bezoeken, kan ik hem nog eens knuffelen enzo


maandag 7 juli 2008 - 11:43
Mariani

Mariani

Dat zal hem zeker goed doen, de nieuwe kliniek niet zo heel ver van bij ons heeft daar veel begrip voor.

Tot nu toe zijn we heel tevreden.

We hopen dat hij beter gaat
maandag 7 juli 2008 - 17:24
Angelo

Angelo

Pluche zag er goed uit, hij had gegeten enzo, morgen wordt hij geopereerd

waarschijnlijk mag hij woensdag of donderdag naar huis, laten we hopen


maandag 7 juli 2008 - 19:47
Mariani

Mariani

Dat is goed nieuws.

Wij wensen jullie veel sterkte.

maandag 7 juli 2008 - 21:46
corrielat

Corrielat

Hallo Angelo,

Sorry dat ik hondje schreef,

dat komt omdat mijn nichtje haar hondje pluusje heette, hij is ook erg ziek geweest en daarom was ik misschien abuis, stom van mij,

maar hoe gaat het nu met je katje?
ik hoop dat hij weer snel de oude wordt.
dinsdag 8 juli 2008 - 20:34
Angelo

Angelo

geen probleem Corrielat, geen probleem


normaal werd hij vandaag geopereerd, maar er was een spoedgeval dus de operatie is naar morgen voormiddag verschoven.


hij doet het nog steeds goed, elke dag beter en beter , ik hoop dat hij snel thuis is, want ik mis hem verschrikkelijk fel
dinsdag 8 juli 2008 - 23:04
Angelo

Angelo

Pluche is gisteravond geopereerd, al zijn gewrichtsbanden waren los en veel losse botsplinters, hij was vandaag nog in narcose, morgen mag hij waarschijnlijk naar huis


moet wel 3 weken zijn verband aanhouden


maar ja hij komt naar huis, ben zo blij



donderdag 10 juli 2008 - 18:23
Angelo

Angelo

hier nog wat foto's van Pluche toen we hem zijn gaan bezoeken



[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]


je ziet hoe mager hij is geworden he


maar hij maakt het nu al veel beter
donderdag 10 juli 2008 - 18:36
Mariani

Mariani

We zijn blij.

Ja, ziet er mager uit maar staat goed op zijn pootjes en zijn blik lijkt me vol moed.

Dat komt goed, wat zal hij blij zijn weet thuis te zijn.

Fijne dagen met hem.

vrijdag 11 juli 2008 - 09:50
Angelo

Angelo

Pluche is dus thuis van gisteren, zalig gewoon, mijn grote vriend is thuis


en hij doet het goed, hij heet geweldig goed, miauwt zachtjes, geeft kopjes, slaapt vredig en droomt over hoe mooi zijn leven wel is



dank jullie voor de steun


jullie verdienen allemaal een bloempje



zaterdag 12 juli 2008 - 13:02
rialle

Rialle

Hoi Angelo,

Ik vroeg me gewoon af hoe het intussen met Pluche gaat. Is hij helemaal hersteld? Ook geestelijk geen last meer van zijn trauma, of viel dat mee?

Groetjes Rialle
dinsdag 9 september 2008 - 18:58
Angelo

Angelo

hoi Rialle,


Pluche doet het goed, vorige week is de ijzere pin terug uit zijn poot gehaald, en sindsdien gebruikt hij de 4de poot weer volledig, weliswaar beetje stroef, maar de spieren moeten nog terug kracht opdoen.


geestelijk is het iets minder, hij gaat wel de straat op, en dan met de andere katten de mais in, maar zodra hij een auto hoort en ziet aankomen, dan wordt hij precies gek, en vlucht de straat over, en komt zo snel mogelijk binnen gelopen om dan ander de kast te kruipen.

Dit zal bij de tijd beter worden, zeiden ze dus we zullen zien.

hij moet nu nog een pijnstillende siroop nemen, Metacam, en geloof me, dat neemt hij heel graag, hij likt het zelf uit het spuitje


groetjes

angelo

woensdag 10 september 2008 - 13:25
rialle

Rialle

Ja Angelo, het lichamelijke is vaak eerder goed dan het geestelijke. Ze hebben echt een trauma en dat moet inderdaad slijten met de tijd.
Bij onze Spook heeft dat ook heel lang geduurt, wel een heel jaar. Intussen is het twee jaar geleden en nu nog, als ik de stofzuiger aanzet (motorgeluid) dan is ze héél snel de kelder in!
Ik denk dat dat wel helemaal niet meer overgaat. Maar voor de rest is ze weer vrij aardig de ouwe.

Gelukkig heeft Pluche zijn medicijnen graag, en ik ben blij dat alles nog redelijk goed is afgelopen.

Groetjes Rialle

vrijdag 12 september 2008 - 20:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon