menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Padden

Ga naar meest recente reactie

Marinepik

Marinepik

Ik ben een zeer gelukkig mens want in mijn tuin stikt het van de padden (waar ze plotseling vandaan komen is voor mij een raadsel) en die lusten wel een snelle hap heb ik gemerkt.
Had ik voorheen veel last van slakken nu ben ik daar vrijwel geheel van verlost want wat blijkt..... mijn paddenvriendjes zijn gek op slakken en ik niet dus...!
Zijn er meer mensen die met deze lieve diertjes te maken hebben en wat zijn hun resultaten m.b.t. het ongedierte.
Marinepik
woensdag 16 augustus 2006 - 15:04
Angelo

Angelo

wij hebben er hier ook wel een paar zitten, en ja inderdaad, mijn hosta's zijn nog nooit aangevreten geweest, dus ik vermoed dat zij ons daar mee helpen, dus dat is dan weer mooi meegenomen he, dus ze mogen wat mij betreft nog wat blijven!
woensdag 16 augustus 2006 - 16:16
JovanDreumel

JovanDreumel

Of zijn er nu weinig slakken door de grote droogte die we achter de rug hebben?
We moeten niet te snel conclusies trekken. Ik heb nog nooit gehoord dat padden slakken eten, maar ik weet ook niet alles. Ik zou hier graag wat meer wetenschappelijk bewijs zien.
donderdag 17 augustus 2006 - 21:50
Catgarden

Catgarden

Hier in de tuin zitten nochtans ook heel veel padden, kleintjes en volwassenen.
Maar blijkbaar zitten hier teveel slakken en krijgen die padden niet alles op want van sommige hosta's schiet alleen nog een paar stengels over.

Iedereen in de wijk klaagt over de enorme hoeveelheid slakken.
Ik lees hier regelmatig op het forum van mensen die de slakken bestrijden door biervalletjes ed en die bijna geen gaten hebben in hun tere planten.
Wel, ik heb veel padden, zet biervalletjes, strooi korrels van Eco Style, ga 's avonds rond met zaklamp om slakken plat te stampen, heb rond de meeste hostas koffie en eierschaal liggen... maar blijkbaar zitten er hier zodanig veel slakken dat ze er nog in slagen om alles op te vreten
vrijdag 18 augustus 2006 - 14:30
Leentje

Leentje


Bah, van die grote dikke zwarte naaktslakken.
En ze laten op de koop toe zo een zilverig slijmsppor na als ze over het terras gekropen zijn.
Nee, slakken, zijn niet mijn favorieten.
Groetjes,
Leen
vrijdag 18 augustus 2006 - 22:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon