menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Catstop

Ga naar meest recente reactie

christianekatrien

Christianekatrien

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met de ultrasone catstop? iedere dag mag ik op zoek naar de kattenuitwerpselen van de kat van de buurvrouw, mijn perken liggen er altijd mooi bij zodanig dat het een lieve lust is voor de kat om er dagelijks zijn behoeften te doen. Hij heeft ong. 3 vaste plaatsen die ik al met korrels bestreden heb zonder resultaat. Voor de eventuele investering te doen van het apparaat graag enige ervaring van mede tuinliefhebbers.
Hartelijk dank
Christiane
woensdag 26 september 2007 - 11:41
hildavw

Hildavw

Probeer eens aan snoeisel van doornachtige struiken te komen en leg die op de vaste plaatsen waar de kat komt.
Met een beetje geluk zoek ze dan een plaats bij een andere buur.

groetjes

Hilda
woensdag 26 september 2007 - 14:13
Esem

Esem

Ik weet niet of je al eens bent gaan kijken op het internet.

hier zijn wat gegevens

CATSTOP
Ultrasoon verjager




De Catstop ultrasoon verjager verjaagt katten op een diervriendelijke manier vanwaar u ze niet wilt hebben, uit uw tuin, van uw auto etc. De Catstop jaagt schrik aan met een hoge en harde toon die niet hoorbaar is voor mensen (*).


Kenmerken:


Werkt dag en nacht, zomer en winter
Regenbestendig
Wandbevestiging mogelijk
Werkt op 9 volt alkaline batterij of adapter
Nederlandse gebruiksaanwijzing
Twee jaar garantie


Hoe werkt het?


De Catstop heeft een infrarood sensor en geeft na activering gedurende 2 seconden een hard ultrasoon geluid tussen de 21 en 25 kilo Hertz. Van het plotselinge geluid zullen katten verschrikt reageren door direct te vluchten. Voor mensen en vogels is de toon onhoorbaar. De katten leren van de opgedane ervaring en zullen na enkele keren al uw tuin niet meer bezoeken. Als u een grote tuin heeft kunt u de Catstop af en toe een andere plaats geven.




Technische gegevens


Detectie afstand tot maximaal 6 meter
Detectiegebied circa 30 vierkante meter
Geluidsniveau 124 Decibel op 30 centimeter afstand
Geluidsfrequentie 21-25 kilo Hertz
Geluidsduur 2 seconden
Voeding 9 volt alkaline batterij (exclusief) of adapter (exclusief)
Levensduur batterij 4900 activeringen, 245 dagen bij 20 activeringen per dag
Opstelling op staak in de tuin of zonder aan de wand.
Maar als het zo goed werk als de mollen verdijver
heb ik mijn twijfels.
Gr Eddy
woensdag 26 september 2007 - 17:17
fastmario

Fastmario

wat is de prijs?
zondag 30 september 2007 - 19:32
Esem

Esem

Ik had ergens gelezen dat de prijs rond de 70 euro is
gr Eddy







maandag 1 oktober 2007 - 11:06
fastmario

Fastmario

heb daar veel last van de buren langs ene kant 7 honden en 3 katten
en andere kant 3honden en 7 katten
als die katers allen beginnen sproeien
zou je vanalles proberen
maandag 1 oktober 2007 - 21:28
printemps

Printemps

in de boek van de colruyt
collishop
+- 70 euro

zou werken met een sensor en ultrasoon geluid
heb het zelf niet
maar zou zeer goed zijn

mvg

an

zaterdag 13 oktober 2007 - 14:04
fastmario

Fastmario

heb het hier in doe het zelf zien staan
ga deze week eens teruggaan en prijs bekijken heb er niet echt op gelet
zal er dan eens ene aanschaffen
en melden hier hoe die werkt
zaterdag 13 oktober 2007 - 19:06
Betsenaar

Betsenaar

Vrienden,

Catstop werkt niet, althans bij mijn overburen niet.

En ja, je hoort het gefluit dus wel degelijk, vervelend.....
zaterdag 3 november 2007 - 08:03
boercharel

Boercharel

Onze buur heeft zes katten en gebruikt geen kattenbakken. Het dak van onze garage en onze tuin worden als kattenbak gebruikt. Gezellig, als je de stront van een ander moet oprapen. Ze maken wel regels dat je de uitwerpselen van je hond moet oprapen. Maar katten mogen alles volschijten. Er is bij ons een overpopulatie aan katten.
Het enige dat helpt is grote emmer water en een groot waterpistool.
Na een tijdje blijven ze weg.
Veel succes met de kattenjacht !
woensdag 14 november 2007 - 14:20
Peppody

Peppody

oppakken en bij de eigenaar in de brievenbus stoppen of over de schutting/heg gooien.... is niet vriendelijk maar helpt wel! (van te voren waarschuwen is wel op z'n plaats) Tenslotte zijn hun ook niet vriendelijk door de katten buiten te laten plassen/poepen. Ik heb nu nog 1 kat (had er 2) en die zijn altijd binnen geweest, de ene heb ik 10 jaar gehad voor ze overleed en de andere is inmiddels al 14 jaar. Alleen buiten aan de lange lijn in eigen tuin, die ze overigens nooit als kattenbak hebben gebruikt. In tegenstelling tot de buurkatten die dit wel deden (en dat niet alleen maar ook tuinkussens vernielden met de nagels en bloempotjes van het muurtje afgooiden), maar dat was heel snel afgelopen..... ik presenteer nl dure rekeningen van kappotte spullen. De eigenaren hebben de tuin zeer snel afgeschermd zodat de katten er niet meer over heen kunnen.

Wellicht kun je eens met de buren gaan babbelen.


[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 10 januari 2008 - 10:42
Etienne45

Etienne45

Bij mij is het gelukt de katten uit m'n tuin weg te houden door het dagelijks ledigen van koffiefilters aan de inkom plaatsen van de katten. de " drab" blijft tussen hun voetkussentjes kleven en als ze dat likkend willen verwijderen, proeven ze de koffie-smaak waar ze duidelijk vies van zijn. Goedkoop, diervriendelijk, en werkzaam. Wel blijven volhouden...
zondag 13 januari 2008 - 12:05
boercharel

Tekst aangepast

Boercharel

Ik gebruik nu plastieke flessen, waarvan de bodem is afgesneden. En op een stok gezet. Met de wind maakt dit lawaai.
En natuurlijk een enorm waterpistool.
Spijtig zijn er steeds buren die geen respect hebben voor anderen. En die niets anders te doen hebben dan hun buren te kloten.
woensdag 16 januari 2008 - 11:42
linderic

Tekst aangepast

Linderic

Dit is mijn remedie om de poezen van de buren uit de tuin te houden.
Werkt uitstekend en ook de vogels zijn er blij mee want die kunnen rustig bij ons in de tuin zitten zonder dat een kat op de loer ligt!

[afbeelding verwijderd niet-https]
Staat hij er nu op?
woensdag 16 januari 2008 - 15:19
Weetn

Weetn

ik had ook last van de buur z'n katten. En doordat ik een koewachter in werken heb voor
de weide voor onze paarden, heb ik deze ook eens gebruikt voor die katten.
Werkt als volgt ;
- ik heb enkele palen in stukken gezaagd op zo'n 10 à 15 cm, deze heb ik langs m'n
boorders (waar die katten altijd hun behoefte deden) op bepaalde afsrand van elkaar
in de grond geklopt zodat ze enkele cm boven de grond uit kwamen. Daarop heb ik
op elk paaltje een rubber oog geplaatst, en daardoor een ijzerdraad gestoken. Deze
heb ik dan aangesloten op m'n koewachter (elec schok om de zoveel sec geeft die
door). En als de kat dan nog wil komen, raakt hij zeker de draad aan, en krijgt een
stroomstoot. Dit heb ik één week laten staan, en geen kat meer te zien.

- deze methode heeft uitstekend geholpen, en die katten zijn er zeker niet aan gestorven.
Want ik zie ze nog elke dag op het tuinhuisje zitten van de buur. Maar mijnen
tuin komen ze niet meer hoor

- Denk wel dat ik deze methode nog eens zal moeten doen, want onze achter buren
hebben nu ook een kat aangeschaft, en deze heb ik nog niet gezien in mijn boorder
en moestuin. Maar van zodra ik ze zie, zullen mijn paaltjes en de koewachter weer
boven komen.

Hopelijk kan deze truc u helpen.

Groeten Weet'n
zondag 27 januari 2008 - 17:28
printemps

Printemps

dat ik daar niet zelf opgekomen ben
bedankt weetn

ik heb ze ook moeten ontmoedigen
door ze weg te jagen,water spuiten
en waar ze naar beneden springen iets in hunne weg leggen
en mijn vogel drinkplaats op een staander gezet
want ze krijgen kennelijk thuis geen drinken


mvg
an
woensdag 6 februari 2008 - 18:38
benben

Benben

Het geluid van de Catstop is door sommige mensen te horen. Zij constateren een zeer nare pieptoon. De hoge pieptoon kan klachten veroorzakel als oorpijn, hoofdpijn en oorsuizingen. Dit betekent dat het geluid in je gehoor blijft zitten terwijl je niet meer bloot wordt gesteld aan het geluid van de Catstop. Zie ook http://www.pieptonen.nl
maandag 21 maart 2016 - 11:46
kamiel2

Tekst aangepast

Kamiel2

Ik heb een zeer goed resultaat gehad door koeiekorrels te stooien op de plaatsen waar ze regelmatig komen, ik denk dat ze tegen die reuk niet kunnen, elke keer ik krabwerk zie dan strooi ik een beetje korrels en dit helpt in de bloementuin.
In de tuin heb ik een ultrasoon apparaat gezet en dit helpt ook want vroeger was het hier het kattentoilet en als ik iets bewerkt of gezaaid had dan was het de dag nadien gegarandeerd open gekrabt. Hier gebruikte ik ook koeiekorrels maar door het veelvuldig bewerken waren die vlug ondergedolven en men kan geen korrels blijven strooien! Dus een apparaat aangeschaft en dit schijnt te werken.
woensdag 13 april 2016 - 10:17
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Wij hebben niks misdaan en pleiten onschuldig
woensdag 13 april 2016 - 20:48
kamiel2

Kamiel2

Kan ik best begrijpen dat die onschuldige dieren niks misdaan hebben,
Maar het is heel vervelend als je beplanting of zaaisel de dag nadien omgewoeld is!
Deze remedie vind ik dan nog vriendelijk, ik heb al andere zaken gehoord die niks met dierenliefde te maken hebben!
Daarom wou ik dit plaatsen om sommigen te helpen toch op een vriendelijke manier te zeggen: ga even bij je baasje wroeten!
donderdag 14 april 2016 - 12:47
benben

Benben

Kamiel2,

Dit is niet diervriendelijk. Er wordt een zeer hard geluid uitgezonden dat vaak kinderen ook horen. Het geluid doet bij de mensen pijn in de oren. En er zijn mensen die de piep horen en vervolgens blijven horen terwijl ze niet meer worden blootgesteld aan het geluid. Wat zou u er van vinden dat ik keihard in uw oren schreeuw? Op http://www.pieptonen.nl vind u meer informatie over ultrasone pieptonen.
vrijdag 15 april 2016 - 10:55
kamiel2

Kamiel2

Oké, het is misschien niet diervriendelijk en die geluiden bestaan maar als je een goed degelijk toestel koopt dan heb je meerdere standen en begin je op de laagste zoals hier het geval is, ik moet toch zeggen dat ik de laatste weken geen problemen meer gehad heb. En persoonlijk vind ik het veel vriendelijker dan gif, nageltapijten, geweren enz...
Als elke eigenaar een aangenaam plaatsje moest voorzien waar zijn dier de behoefte kan doen, in plaats van alles vol beton en klinkers te leggen dan was dit toch allemaal niet nodig en veel goedkoper!!
zaterdag 16 april 2016 - 11:54
benben

Benben

Kamiel,

Een 16 jarige jongen melde zich op het meldpunt. Die gaf aan dat hij eenmalig de hoge pieptoon van het toestel hoorde. Sindsdien is het geluid niet meer verdwenen uit zijn gehoor. Door het harde volume beschadig je ook het gehoor van de mensen. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak. Er zijn mensen die vanwege tinnitus/oorsuizen niet meer verder willen leven. Dergelijke toestellen kosten een paar tientjes en gaan na een verloop van tijd kapot waardoor het volume harder wordt en het geluid gaat zweven. De gebruiker van het toestel kan ook gehoorschade oplopen. Als je het geluid niet hoort, dan heeft diegene er geen hinder van, maar een ander kan er wel degeljk hinder van hebben. Bereik van zulke toestellen is soms absurd groot. Zelfs 45 meter hemelsbreed jaagt het dieren weg. Vaak ontbreekt een volume knop. Op het toestel zit doorgaans 2 knoppen: Eentje voor het sensor bereik (waarin hij de bewegingen detecteert) en de stand van de hoogte van de tonen. De politie ontvangt hierover veel klachten vanwege geluidsoverlast van deze verjagers.
zondag 17 april 2016 - 12:55
kamiel2

Kamiel2

Bedankt voor deze informatie, zal alles controleren en indien nodig maatregelen nemen, wat U hier nu schrijft dat had ik nog nergens gelezen, zal ook even in de buurt vragen of er iemand hinder heeft of iets hoort, op straat kan het niet want de afstand is veel te groot!
Nogmaals bedankt!
Ik in ieder geval heb nog geen hinder ondervonden en iedereen die al in de tuin geweest is heeft nog niks gezegd?
Ik zal het vragen!
maandag 18 april 2016 - 11:10
benben

Tekst aangepast

Benben

Sommige mensen kunnen hoofdpijn klachten krijgen van het geluid. Het is ook belangrijk hoe het toestel staat opgesteld. Verder zijn er doven katten die zich niets van dit toestel aantrekken. Ik zie dan katten gewoon lekker voor het toestel zitten krollebollen. Kattenverjagers dat werkt met water werkt het beste. De kat onthoudt dat het daar geen prettig verblijf is en zal voortaan die route ontwijken. Elke kat heeft nl. vaste route die hij loopt.
dinsdag 19 april 2016 - 10:48
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ik leef al jaaaaren met tinitus......ik sta er mee op en ga er mee slapen...mijn huisdokter gaf me eens een uitvoerige uitleg hierover ....Voeg daar nog wat Menière bij ....ook heel vervelend...oppassen als ik na lang zitten plots opsta ...moet ik me even ergens vasthouden tot "het over is" ..maar ik word binnenkort 83 en doe nog dingen zoals mijn golfplatendak een grondige reinigingsbeurt geven ....Ik weet waar ik aan toe ben en hou er terdege rekening mee en mijn humeur lijdt dar niet onder...mijn vrouw houdt me toch wat in de gaten....een soort "surveillant"...."Zie wat ge daar uitsteekt".....Ik probeer hier nog een foto bij te zetten maar mijne oude Kodak ZD710 heeft ook al kuren en wil niet meewerken
Ben bij zgn reclamemaker/wonderdokters geweest die me in een soort ton zetten en die dan op hoge snelheid lieten draaien etc etc maar allemaal "boter aan de galg" en veel geld uitgegeven ...dat wel. Terwijl ik hier zit te typen hoor ik de "gewone bzzz" in mijn hoofd....Af en toe maar zeer zelden heb ik "nen goeien dag" ...geen BZZZZ in mijne kop en ik voel me de gelukkigste mens van Schepdaal ....Ach, ik zie soms sukkelaars in rolstoelen ...voortgeduwd door een van zijn "naasten" die mee slachtoffer zijn .. ik kan er een boek over schrijven maar wie gaat dat lezen......
dinsdag 19 april 2016 - 21:26
kamiel2

Kamiel2

@Paronoto,
Ik zou zeggen spoedige beterschap maar dat zal niks helpen denk ik, in onze kennissenkring zijn ook van die gevallen, Menière en duizeligheid en idd daar is niet veel aan te doen, tot zelfs in de naaste familie, we kennen het probleem en de kwetsuren die men kan oplopen bij de herhaalde valpartijen, dus wees voorzichtig!!
En ik ben zo een "naaste" die bij elke uitstap of boodschap achter de rolstoel loopt, mijn vrouw is mobiel gehandicapt! en ik ben een hartpatient juist de pensioenleeftijd bereikt.
Daarom ook had ik dit toestel aangeschaft omdat werken zo goed niet meer gaat, maar ik verschoot van de reacties al zag ik er geen onheil in, in de gebruiksaanwijzing staat trouwens dat er voor mensen geen enkel probleem is, het zou in uitzonderlijke gevallen kunnen hinder geven op de hoogste stand. Voor de dieren is het alleen een verjagingsmiddel zonder bijwerkingen.
Persoonlijk vind ik dan dat indien het schadelijk moest zijn voor dieren en/of mensen het op de verpakking of beschrijving zou moeten vermeld worden (zie sigaretten).
Iedereen bedankt voor de reactie en de informatie
tot hiertoe heb ik nog niemand gevonden die hinder ondervind van mijn toestelletje ook niet als ik er om te testen in de tuin mee ga!
Maar heb ook geen hinder meer en daar was het me om te doen!


woensdag 20 april 2016 - 10:07
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Op 28 april word ik met wat geluk 83 jaar en doe nog van alle en nog wat zoals een eternitdak helemaal heropgefrist ...3 dagen aan gewerkt maar het ziet er uit als nieuw.Er kwamen 2 ladders aan te pas en een serie planken om me te "verplaatsen" al naargelang ik vorderde. Mijn kont doet nu wat pijn en mijn knielappen zien er niet zo goed meer uit maar ik ben een tevreden mens dat ik dat nog kon "flikken".Ik had er enkele fotos van gemaakt maar ik krijg geen verbinding meer tussen mijn "kodaksken" en mijne "kompjoeter"....Weeral een ander probleem waar ik momenteel geen oplossing voor heb...zal de hulp inroepen van mijn zoon die een deskundige is op fortodingesgebied.... U hoort nog wel van me zohaast dat beeldprobleem is opgelost.


woensdag 20 april 2016 - 21:19
kamiel2

Kamiel2

dikke proficiat Paronoto!!!
Het zal deugt gedaan hebben nog iets te kunnen fiksen, want als je altijd moet zitten wachten en schone woorden geven voor hulp dan doet het pijn om zelf weinig of niks meer te kunnen doen, en vraag een klusjesman of stielman dan betaal je je blauw.
Ik hoop dat je de verbinding met je fototoestel in orde krijgt want die nieuwe technologieën is niet meer voor ons hé! soms ben ik kwaad op mezelf als ik eens op een verkeerde knop geduwd heb of een stommiteit begaan, het is dan net of ik ben de grootste knoeier die er bestaat.
Ter informatie: mijn papa wordt dit jaar 90 en heeft het geluk nog heel goed te zijn, beter dan ik zelfs, hij woont alleen en doet nog alles zelf, geen hulp, rijdt nog gemakkelijk met de auto en heeft geen problemen met de gezondheid.
Ik ga het hierbij laten en wens je al een gelukkige verjaardag toe, tegen dan zal je kont wel al genezen zijn!! (grapje zulle)
Dit was natuurlijk helemaal buiten de topic maar heeft toch plezier gedaan waarvoor dank!
veel groetjes
Kamiel
donderdag 21 april 2016 - 13:23
leerling

Leerling

We hebben al een jaar of twintig katten. Om een of andere reden doen/deden ze allemaal hun grote behoefte in een van de kattenbakken die binnen staan.

'k Hoor zelf heel scherp (misschien omdat ik niet hou van luide muziek) en vind van die ultrasone geluiden die hangjongeren moet wegjagen ook behoorlijk hinderlijk.

In onze vorige tuin kregen we regelmatig bezoek van een paar jonge katjes van achterburen. 'k Heb nooit iets diervriendelijks gevonden dat hielp. Zelfs dat ene katje dat achter de regenton vandaan kroop, de loop van een waterpistool herkende en, behoorlijk nat, de spurt naar veiliger oorden inzette, zat de volgende dag weer in de tuin.

Mischien zelf een stukje grond bloot laten waar ze hun behoefte kunnen doen, zodat ze de rest van je tuin met rust laten?

@Paronoto
Gewoon doorgaan met leven en ervan genieten, ondanks ouderdomskwaaltjes. En als je ons ondertussen nog wat kan bijleren, dan lezen we het graag. Ik hoop dat je in behoorlijke gezondheid de 100+ met ons mag delen.
zaterdag 23 april 2016 - 02:30
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Even nog een en ander wat proper gemaakt.....3 dagen aan bezig geweest ...een ladder langs weerskanten en 3 lange planken voor mijn "verplaatsingen" ...deels op de knieën en af en toe op mijn "achterwerk".....maar 't mag gezien worden hé.
Wie zei daar zoiets als "ouderdomskwaaltjes" ???? 'k Word volgende week 83.....



zaterdag 23 april 2016 - 21:49
kamiel2

Kamiel2

dik in orde!!!
zondag 24 april 2016 - 12:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon