menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Visite

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Vanmiddag een foto gemaakt van mijn visite, ik heb wel 20 keer een poging om te knippen ondernomen, maar steeds vloog hij weg,
Gelukkig is deze een beetje duidelijk, hoewel ik hem van een flinke afstand heb moeten nemen.

De pindas waren eigenlijk bedoeld voor de eekhoorntjes, maar dat zal hem worst....euh pinda wezen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 25 augustus 2007 - 13:58
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, dus de Koolmeesjes mogen toch ook wel wat pinda's eten.

Anders hang je er maar een bordje bij, (alleen voor Eekhoorntjes), misschien blijven ze er dan af!


Hij is schitterend genomen, compliment!!!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 25 augustus 2007 - 17:55
Esem

Esem

Mooi corrielat,
Ik denk dat de meesjes de herfst gaan aankondigen.
Hier in de tuin vliegen de staartmeesjes met grote aantallen op en af.
Ja ze zijn gewoon van wat lekkers te vinden in de tuin,maar het is nog wat vroeg om nu al zaadbollen te hangen.
Gr Esem,
zaterdag 25 augustus 2007 - 23:38
corrielat

Corrielat

Hallo Esem,

Ik ben even aan het navragen geweest over het wel of niet hangen van pinda's en vetbollen.
De reactie's zijn verschillend.
De ene vogelkenner zegt het mag wel, een ander vindt dat je het niet moet doen.
Ik weet dat je vetbollen niet moet doen, maar dat pinda's geen kwaad kan, nu weet ik het eigenlijk ook niet meer.
Maar mooi is het wel, de ene keer zie je er vogeltjes aan hangen, en af en toe komt er een eekhoorntje een voorraadje voor de winter uithalen.
woensdag 29 augustus 2007 - 08:11
phyton

Phyton

Zo als op de foto kan het niet veel kwaad.
Hoe het juist zit met dat vet.. weet ik niet!
Lijkt mij niet zo gezond (is het voor ons ook niet al dat vet)

Phyton
maandag 3 september 2007 - 16:59
Esem

Esem

Eigenlijk moet je iets verder kijken wat er op langere termijn gebeurd.
Als je de vogels blijkft voederen met,of het nu pindas zijn of vetbollen,gaan de vogels een andere eetgewoonte aankweken en gaan ze op langere termijn van hun gemaak houden, en gaan ze hun voedsel niet meer in de natuur willen zoeken maar komen ze naar de voederplek waar an al dan niet wat te vinden is.
Ik ben van het standpunt bijvoederen in de winter is oké maar zo vlug er weer van alle voedsel in de natuur voorhande is ,de vogels hun voedsel zelf laten zoeken.
Ook zal dat beter zijn voor het groot brengen van de jongere vogels.
Ik hoop je hier een beetje te hebben bijgebracht ivm het voederen van dieren ,en hier in de hoofdzaak de vogels.
Gr Esem.
maandag 3 september 2007 - 17:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon