menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimop verwijderen

Ga naar meest recente reactie

louise

Louise

Hallo

Wij hebben onze klimop vorige week goed bijgesnoeid en een stuk muur terug vrijgemaakt.
Nu blijven er nog resten op de muur zitten. Het is een bakstenen muur die met grijs bezet is.
Hoe kan ik die verwijderen? gewoon geduld hebben en wachten tot de stukjes verdrogen en loskomen?
Graag aan antwoordje waarvoor dank.
woensdag 1 augustus 2007 - 17:14
corrielat
woensdag 1 augustus 2007 - 17:56
corrielat

Corrielat


Hallo louise,

Ik heb een keer heel mijn huis rondom het klimop verwijdert, ongeveer 3jaar geleden, bij mij bleef er ook van allerlei stukjes zuignapjes en droge takjes achter, ik heb die met een hoge drukspuit proberen te verwijderen, maar nee hoor nikske nie eraf, nu enkele jaren later is er door vorst regen en wind wel een gedeelte weg, maar het blijft zichtbaar. misschien dat zandstralen een optie is, maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan, dus heb ik het zo maar gelaten, wordt bij mij wel steeds iets minder, maar je blijft het zien helaas.
woensdag 1 augustus 2007 - 18:03
hugo

Hugo

met een gasbrander de hechtwortels van de klimop verbranden en dan met een stalen borstel er over
eventueel daarna nog eens afspuiten met de hogedrukreiniger

groetjes
woensdag 1 augustus 2007 - 18:07
Tine

Tine

Wij hebben onze muur wel met een hogedruk spuit schoongekregen. Moesten wel op de voegen letten dat je die niet leegspoot. De muur is er heel schoon door geworden.

Tine.
woensdag 1 augustus 2007 - 20:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon