menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is mijn rhus nog te redden

tuindame

Tuindame

Beste kenners,
Mijn rhus die dit jaar last heeft van verwelkingsziekte (ttz slechts enkele takken, de dode bladeren zijn sowieso afgevallen) stond vroeger in een grote pot. Nu denk ik eraan om die (in het najaar uiteraard)opnieuw in pot te zetten om zo de schimmel tegen te gaan. Zou dat lukken denk je, nieuwe pot, nieuwe aarde,...? 't Is een kleinere boom met een relatief klein wortelstelsel dus dat is heel goed te doen. Of moet ik hem toch eerst behandelen terwijl hij nu in volle grond staat.
Als ik hem (zonder eerst te behandelen) op een andere plaats in de tuin zet, bestaat dan de kans dat ik de schimmel ook op de nieuwe plaats verspreid?
dinsdag 10 juli 2007 - 04:31
WiPe

WiPe

Sinds wanener staat de plant in de volle grond? Kun je eerst eens controleren hoe diep de bovenste wortels onder de grond zitten. Ik vraag me af of dara niets fout zit. Taksterfte wijst niet per definitie op Verticillium
dinsdag 10 juli 2007 - 16:36
tuindame

Tuindame

Beste WiPe
De rhus staat 2j in volle grond. Hij kende al tal van plaatsjes o.m. in pot (in afwachting van een definitieve plaats). Hij staat in een strook van 1m breed tussen sierbestrating en dichtbij onze regenput. Onderaan is er sedum als bodembedekker. Ik zie echt niet wat er verkeerd zou kunnen zijn. Het enige wat telt is dat ik hem red!
zondag 15 juli 2007 - 12:53
WiPe

WiPe

Inderdaad, het enige wat telt is dat je hem kan redden.

Hoe diep zitten de bovenste wortels onder de grond?

Problemen binnen de twee jaar na aanplanten zouden best met het aanplanten kunnen te maken hebben. Te diep planten is dan een van de meest voorkomende oorzaken voor problemen. Ik zou dat graag als mogelijke oorzaak kunnen uitsluiten.

zondag 15 juli 2007 - 12:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon