menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help...mijn laurierhaag is ziek

Ga naar meest recente reactie

abutilon

Tekst aangepast

Abutilon

Van in de lente vertoonde de laurier op enkele bladeren aan de onderkant melkachtig witte vlekken.Schimmel?Aan de voorzijde hebben de bladeren gele vlekken en na een tijd krullen ze.
Momenteel heeft zich dat verder gezet .Nu heb ik de haag een flinke snoeibeurt gegeven en hoop dat het probleem opgelost is.
Kent iemand dit ziekteverschijnsel?Is een behandeling aangewezen of hoeft er niets ondernomen te worden?

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 13 juni 2007 - 03:13
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ik zou zeggen meeldauw (witziekte)

groetjes
woensdag 13 juni 2007 - 03:24
PIRREWIET

PIRREWIET

dag abutilon

ik heb deze vraag ook al gesteld op deze forum is terug te vinden op pagina 4 onder de naam ziekte op laurier0
ik dacht eerst aan witziekte.in de aveve winkel dachten ze er het zelfde over maar hier op het forum kreeg ik de raad die haag zo snel mogelijk te snoeien .

ik heb die raad doorgegeven aan mijn broer want het was voor hem dat ik die vraag had gesteld .ik heb hem er nu naar gevraagd hoe het is met die haag hij heeft de haag gesnoeid en nadien gespoten tegen witziekte ze zou er nu toch beter uitzien .ik zal in het weekeinde eens gaan kijken enzal nog iets laten weten.

Mvg pirrewiet
woensdag 13 juni 2007 - 04:22
PIRREWIET

PIRREWIET

goedemiddag abutilon

ik ben vandaag langs geweest bij mijn broer en heb naar de haag weesten kijken .
zoals ik al vermeld heb heeft hij de haag gesnoeit {zo veel mogelijk van die zieke bladeren}en daarna
2 keer gespoten tegen witziekte nu is die haag wel een beetje kaal maar hij krijgt al nieuwe blaadjes en er is niets van te zien dat deze zijn aangetast door witte aanslag .er zijn hier en daar nog enkele oudere bladeren die opgekruld en bruin worden [kan er moeilijk bij om te snoeien daar deze zijde tegen een draadafsluiting staat) maar de witte uitslag is weg .hopelijk is het voorbij en komt het in orde .
spijtig ik was vergeten mijn fototoestel mee te nemen .

mvg pirrewiet
zondag 17 juni 2007 - 22:46
abutilon

Abutilon

Hoi Pirrewit,


Fijn dat je er nog aan gedacht hebt om eens naar die laurier te kijken.Zoals je daar gemerkt hebt zal het wel witziekte zijn ,zal ik een paar keer spuiten tegen die schimmelziekte en dan eens duchtig snoeien.Dan zal het probleem wel opgelost zijn en weet ik voor het vervolg dat bij de minste tekenen van schimmel ik in aktie moet treden.
Nogmaals van harte dank en nog veel tuinplezier.
Groetjes
Abutilon
maandag 18 juni 2007 - 04:13
peterslock11

Peterslock11

Kan het dat momenteel meeldauw ("witziekte") terug opsteekt bij laurierhagen?
De onze ziet er sinds enkele weken (zelfs na pittige regenbuien) uit zoals in de google foto's via de link hieronder.
Iets van 'witziekte en roest' of eerder een schimmelziekte of nog iets anders?

https://photos.app.goo.gl/tC2wqV9A9sD921f66
donderdag 2 juni 2022 - 19:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon