menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Portugese Laurier

JensM

JensM

Beste

Ik heb mijn portugese laurier haag enkele weken verplant met de ganse wortel.
Ik geef ze elke dag voldoende water maar de haag/de bladeren hangen meer en meer door. Ze worden zwart de bladeren...

Wat nu? Iemand? Aub

Struiken & Bomen

zaterdag 12 april 2025 - 08:21
tpetri11

Tpetri11

Altijd ,wanneer je iets verplant, flink snoeien. Je beschadigt immers de wortels, en dat moet je compenseren. Dat geldt helemaal voor groenblijvende heersers , zoals die laurier. Je moet dus alsnog snoeien, en 50% is niet eens teveel.
zaterdag 12 april 2025 - 19:08
Tuinprins

Tuinprins

Bij zo'n wintergroene haag is het begrijpelijk dat je niet sterk gaat terug snoeien. Zou ik ook niet doen.

Ik denk dat de grootste fout die je gemaakt hebt is dat je de haag te laat hebt verplant. Ik zou dat in januari of februari hebben gedaan als het niet vroor. Ook zoveel mogelijk van de kluit /wortels proberen mee te nemen.

Daarnaast heb je de pech dat het weer de afgelopen weken niet echt heeft meegewerkt. We hebben veel zon gehad in combinatie met een schrale uitdrogende wind. Dat stelt pas verplante wintergroene struiken op de proef.

Nu is het afwachten, hopelijk werkt het weer meer mee.

Gegroet, de tuinprins
zondag 13 april 2025 - 19:19
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 3? (beveiligingscontrole) *