menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomen kapot

Ga naar meest recente reactie

timbur

Timbur

Hallo iedereen,
Wij hebben net voor de zomer een boom moeten verwijderen die te dicht tegen het huis aan kwam.
Het was omzagen of verzetten. We hebben voor het laatste gekozen in de hoop dat hij weer aan zou groeien. Nu is ie inmiddels wel flink verdord en misschien wel dood.
Kan ik deze boom nog redden, door hem bijvoorbeeld te snoeien? Of heb ik kans dat ie volgend jaar weer opknapt?
We hebben de kluit er destijds ongeveer 2*2m en 1 m diep uitgehaald en redelijk wat water gegeven.
Alvast bedankt

Struiken & Bomen

donderdag 12 september 2024 - 23:03
timbur

Timbur

Dit was toen ie net verzet was.

Struiken & Bomen

donderdag 12 september 2024 - 23:06
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Had niemand je verteld dat je zoiets doet in het seizoen dat er geen bladeren aan de boom zijn?

Als er heel de zomer geen bladeren meer op waren, dan vrees ik dat je sierkers (Prunus cerasifera Nigra) schielijk overleden is.

Snoeien heeft geen zin, je zou nog kunnen wachten tot volgende lente om te zien of er nog leven uit komt, maar het zou me verbazen.

Jammer van de moeite die je gedaan hebt.
vrijdag 13 september 2024 - 07:15
timbur

Timbur

Ja we hadden niet eerder de sleutel van het nieuwe huis en moest er voor verbouwing uit. Dus helaas geen andere mogelijkheid..
Bedankt voor je antwoord. Kijken we het nog een lente aan!

Ook zijn er door de (vermoedelijk) zeer natte maanden wat andere bomen kapot gegaan.
Kun je hier je licht op schijnen of deze nog te redden zijn?

Struiken & Bomen

vrijdag 13 september 2024 - 21:11
PeterC

PeterC

Als de takken van die boom knappen als lucifers als je die plooit en als je met je nagel de bast van een tak eraf schraapt en er zich niets groen onder bevindt, dan is die boom dood.
vrijdag 13 september 2024 - 21:40
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).