Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Het is op de foto niet goed te zien of het hier om een holte in een wortel gaat, of een holte tussen de wortels. Maar hoe dan ook is het nooit een goed idee om holtes op te vullen. En wondpasta creëert vooral een vals gevoel van vertrouwen dat een probleem opgelost is, terwijl het voor de boom niets bijdraagt.
Dan stel ik me vragen over de stabiliteit. Dat valt vanop een foto niet te beoordelen. Wat me ook opvalt is dat het gras vrij hoog tegen de stam omhoog groeit. Dat is niet normaal. Gewoonlijk komt de stamvoet van dergelijke boom iets boven het gras uit. Het lijkt wel of er grond is aangevuld tegen de stam.
Het is het beste om altijd een boomspiegel aan te houden rond de stam waar geen gras groeit, voornamelijk om maaischade te vermijden. Verwijder dat gras rond die holte , dan kunnen we zien waar het gat zicht precies bevind. Gras en bomen zijn ook geen goede combinatie!
et enige waar je je misschien zorgen moet over maken is die beschadigde wortel. Bij zo'n jonge boom hoeft dat echt nog geen probleem te zijn, die kan nog heel goed reageren.
Ik vraag me af welke soort dit is.
Gisteren ontdekte ik dat mijn Liriodendron Tulipifera een vergelijkbare holte heeft. Mijn boom is 1,5 jaar geleden gekocht bij een kweker en geplant door een hovenier. In de holte zitten veel pissebedden, maar het lijkt me niet dat de pissebedden de holte hebben gemaakt. Heeft iemand enig idee waardoor de holte wordt veroorzaakt? Zelf denk ik aan de larve van een nathoutboorder, maar ik kan hier op internet verder niets over vinden.