menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boom te diep gepland

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen!

Ik merkte al een tijdje dat een boom die ik dit najaar plantte, het minder goed deed dan de rest. Toen ik op zoek ging naar de eerste wortels, merkte ik dat deze zeer diep zaten (+15 cm) hoewel ik deze bij aanplant zeker niet te diep plantte. Ze werdzn wel op een natte dag geplant dus de boom zal gezakt zijn...

Nu,in een impulsieve bui beslist de boom zijn wortels bloot te leggen en de boom wat hoger te plaatsen. Ik vroeg me nu af of dit kwaad kon? Of had ik maar beter kunnen wachten tot het najaar?

Groetjes
Roeliee
dinsdag 6 juli 2021 - 12:06
deHaan

DeHaan

Wacht tot het najaar.
dinsdag 6 juli 2021 - 16:50
leerling

Leerling

'k Zou ook gewacht hebben tot het najaar om hem te verplanten. en ondertussen alleen zo'n 13 cm grond boven de wortels weggenomen hebben.
woensdag 7 juli 2021 - 00:04
Roeliee

Roeliee

Dat dacht ik achteraf gezien ook... Maarja soms is een mens al eens impulsief. Wat kunnen de consequenties nu zijn? Kan de boom zich nog redden of haalt hij het niet? Prognose?
woensdag 7 juli 2021 - 07:25
deHaan

DeHaan

Let op dat hij niet verdroogt maar laat hem ook niet verzuipen.
Prognose, als het huidige weer aanhoudt, dus regelmatig regen en veel dauw, gaat goed komen.
woensdag 7 juli 2021 - 08:37
Roeliee

Roeliee

Oké, bedankt voor de geruststelling! Indien er droogte voorspeld wordt, zal ik wekelijks een emmer water geven. Op dit moment zijn de bladeren wat gaan hangen, maar ik vermoed dat dit wel een normale reactie is?
vrijdag 9 juli 2021 - 07:51
WiPe

WiPe

ja, die heeft nu moeite met opname, waardoordie de verdamping moet beperlen. Je zou eveteeu een deel van het blad kunnen weghalen.
vrijdag 9 juli 2021 - 07:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon