menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk soort Acer ?

Ga naar meest recente reactie

Boumi80

Boumi80

Goedeavond,

Kan er mij soms iemand vertellen welke soort Acer dit is aub ?
Mijn vrouw heeft deze foto genomen in een tuincentrum ,maar er stond niets op van info , prijs... en een medewerker liep ook niet in de buurt .Hopelijk kan er mij iemand welke soort het is . Spijtig genoeg maar 1 foto .

Alvast bedankt

Mvg
Bjorn

Struiken & Bomen

zondag 2 mei 2021 - 21:42
Patrikc

Patrikc

Acer palmatum, voor meer details is een betere foto van het blad nodig.
zondag 2 mei 2021 - 22:58
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Fijnbladige, roodbladige vorm van Acer palmatum. Mogelijkheden o.m. Crimson Queen, Garnet, Tamukeyama, Dissectum Rubrum.

Als je een Japanse esdoorn wil kopen dan er rekening mee houden dat deze de laatste jaren tamelijk gevoelig zijn voor verwelkingsziekte (verticillium). Dit is een plantenziekte die ertoe leidt dat watervaten in de plant verstopt raken waardoor er geen watertransport naar het deel boven de verstopping kan plaatsvinden. Het gedeelte boven de verstopping sterft dan binnen korte tijd af. Tegen verwelkingsziekte is weinig te doen. Japanse esdoorns hebben goede grond nodig die niet te nat moet zijn (te droog is echter ook niet goed). Als je de plant in een pot zet dan een zeer goede kwaliteit potgrond gebruiken en zorgen dat er voldoende drainage gaten in de pot zitten.

Gegroet, de tuinprins
maandag 3 mei 2021 - 08:02
lentemode

Lentemode

Hallo Bjorn !

Wat een mooie grillige vorm heeft dit boompje op je foto !
Maar de begroeide grondoppervlakte is een doorn in mijn oog ...
maandag 3 mei 2021 - 11:15
Boumi80

Boumi80

Alvast bedankt voor de info tuinprins.
Ik denk eraan om de Acer in een halve wijnton te doen . Voldoende gaten in te boren en eventueel een flinke laag hydra korrels en dan grond voor mediterrane bomen ? De ton zou dan naast een vijver gezet worden .

@ lentemode ,dat zijn volgens mij wat siergrassen dat ze erop gelegd hebben waar de pot tussen staat , dus best gelijk eraf gooien ?
maandag 3 mei 2021 - 14:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon