menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke druif kopen

Ga naar meest recente reactie

Kw5

Kw5

Ik ben opzoek naar een leuke druivenstruik ( of ander fruit ) die vogels aantrekt.

Bijkomende vraag :
De struik wordt slechts op 1 meter van het terras aangeplant. Is dit een slecht idee ivm vlekken?
dinsdag 6 april 2021 - 20:01
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Ga je hem leiden? Hoeveel opp heb je? 1 druivenstruik wordt al snel 4m breed en even hoog...maar kan met goed snoeien wel kleiner gehouden worden. De witte rijpt beter in ons klimaat.
dinsdag 6 april 2021 - 20:23
Kw5

Kw5

Inderdaad ik ga hem leiden tegen een omheining van 2 meter hoog.

Qua breedte heb ik eveneens 2 meter. Tenzij ik nog wat klimop wegneem kan ik al rap naar 3 meter gaan
dinsdag 6 april 2021 - 21:27
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Ik zou een vroege druif nemen zodat ze in ons klimaat tijd heeft om te rijpen.

Enkele vroege rassen:
Vitis vinifera 'Vroege van der Laan'
Vitis vinifera 'Venus'
Vitis vinifera 'Arolanka'
Vitis vinifera 'Salome'
Vitis vinifera 'Nowyj Wostorg Krasnyj'
woensdag 7 april 2021 - 11:20
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Goed advies Minouke,

ik zou er nog 'Muscat Bleu' aan toevoegen, ik heb er goede ervaringen mee.

Ik zou zeker naar de ziektegevoeigheid kijken bij de keuze, en de 'vroege van der laan' is dan volgens mij niet erg geschikt.

Het klopt zeker niet dat witte rassen beter rijpen in ons klimaat, er zijn evenveel geschikte blauwe rassen.
donderdag 8 april 2021 - 10:41
minouke

Minouke

Zelfs heb ik 'Vroege van der Laan' en qua ziekte heb ik nog niets gemerkt wel dar de druifjes erg klein zijn en de schil taai is. Maar misschien ligt dat aan de verzorging, wij houden die vooral voor de sier aan het afdak en snoeien die nooit.
donderdag 8 april 2021 - 10:50
Patrikc

Patrikc

Onder een afdak is perfect voor druiven, als ze niet nat worden krijgen ze nauwelijks ziektes
donderdag 8 april 2021 - 23:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon