menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Katjeswilg

Ga naar meest recente reactie

Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Vandaag deze aangekocht in de plaatselijke delhaize. Op het etiket stond salix colors. Weet iemand de echte naam en kunnen deze ook wortels verkrijgen in het water?

Struiken & Bomen

donderdag 11 maart 2021 - 18:30
LT

LT

Naam weet ik niet...Wortelen zullen ze goed doen
donderdag 11 maart 2021 - 18:39
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Oke das al positief nieuws.. wordt dit ook een grote wilg uiteindelijk of eerder een struik?
donderdag 11 maart 2021 - 18:51
WiPe

WiPe

Wilgen zijn een vrij groot geslacht, met heel veel soorten. Die soorten zijn niet altijd even makkelijk op naam te brengen. Ook al omdat die vaak onder mekaar kruisen.

Wanneer ze aan de groei zijn, kun je proberen om ze op naam te brengen met behulp van deze wilgensleutel. https://www.natuurpunt.be/sites/default/files/images/inline/wilgensleutel_2018.pdf
donderdag 11 maart 2021 - 19:53
Patrikc

Patrikc

Ongemeen boeiend die wilgen, en uit het antwoord van WiPe kan je altijd iets leren, merci voor die determinatiesleutel.

Die met roze katjes zou Salix Mount Aso kunnen zijn.
donderdag 11 maart 2021 - 20:48
PeterC

PeterC

Die gekleurde katjes, dat lijkt een nieuwe mode.
Mijn vrouw kwam eerder deze week ook met zo een bosje wilgentakjes thuis, met gele, geel-groene katjes.
donderdag 11 maart 2021 - 20:54
Roeli

Roeli

Kan het zijn dat die ook geverfd worden ? Net als de conifeertjes met Kerst ? En sommige snijbloemen ?
donderdag 11 maart 2021 - 21:15
Tuinprins

Tuinprins

Salix gracilistyla 'Mount Aso' heeft van zichzelf van die roze-rode katjes, zijn niet geverfd. Is al een jaar of 10 zeer goed verkrijgbaar. Heeft een flinke groeikracht, snoei wordt verdragen. Op een Duits tuinforum schreef iemand dat ze niet echt oud worden als je ze veel snoeit.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 12 maart 2021 - 06:31
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Ik zie het wel zitten om deze naderhand te plaatsen in de tuin? Kunnen deze ook overleven in een grote pot? Dit vooral omdat onze tuin niet supergroot is en onze kinderen nogal veel tuinspeelgoed hebben in de zomer.
vrijdag 12 maart 2021 - 09:10
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Negeer de vorige reactie maar. Heb net gelezen dat ze in ons klimaat maar een hoogte kunnen behalen van 2tot 4meter. Dit is wel een optie voor ons. Hoeveel jaar doet zo een twijg er dan over om de maximum hoogte te bereiken ?
vrijdag 12 maart 2021 - 09:12
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 4? (beveiligingscontrole) *