menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Liquidambar krijgt blad.

R058

R058

Hallo mede forumleden,

Ik keek zojuist uit het raam, en zag opeens dat onze twee liquidambar styraciflua opeens weer begint uit te lopen met nieuw blad, sommige zijn al volledig uitgekomen, en in de top verschijnt allemaal nieuw blad, en knoppen zijn dusdanig groot dat er vele zullen volgen.

Kan dit kwaad?
maandag 21 december 2020 - 12:58
dries944

Tekst aangepast

Dries944

Das allemaal verloren energie dat de plant daarin steekt want als het vriest zullen de bladeren weer afvallen. Das wel al heel vroeg dat die uitloopt maar zal door de warmere temperaturen komen,morgen 12 a 13 graden.
De bomen lijken ook totaal geen rekening te houden dat er ook geen genoeg licht is in deze donkerste maand van het jaar.
Sommige bomen hebben zelfs nog al hun bladeren niet verloren,bladval lijkt mij ook ieder jaar op te schuiven.
maandag 21 december 2020 - 23:47
KleineTuinen.nl

KleineTuinen.nl

Het is inderdaad zinloos, want het zal straks toch weer afvallen. Wellicht ontstaat er wat vorstschade in de uitgelopen punten, maar echt kwaad kan het niet voor de boom.
zondag 27 december 2020 - 22:31
R058

R058

Bedankt voor de antwoorden.
Het stelt mij gerust. Gelukkig is het deze week wat kouder. Hopen dat hij tot stilstand komt en als er wel wat schade is, snoei ik hem op die plaatsen wel iets terug.
maandag 28 december 2020 - 19:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon