menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De juiste boom voor jouw tuin

Ga naar meest recente reactie

PeterC

PeterC

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201201_98118885

Ik ben er zeker van dat er hier een discussie liep van iemand die op zoek was naar geschikte bomen voor zijn tuin maar ik kan het niet terugvinden, daarom plaats ik een nieuw onderwerp.

Gisteren in DS een artikel dat mensen hier op het forum mogelijk kan interesseren. De link bevindt zich bovenaan.

Het gaat over een professor-emeritus biologie, Martin Hermy, die een boek geschreven heeft "De juiste boom voor jouw tuin" waarin hij het thema benadert vanuit het soort tuin dat je hebt: groot of klein, smal of breed, enz en daarvoor potentiële boomsoorten suggereert. Hij is niet vies van cultivars en al evenmin van exoten.

Ik geeft het maar mee (en uiteraard zonder de bedoeling om reclame te maken).
donderdag 3 december 2020 - 20:32
Henk-Willem

Henk-Willem

Dank voor het delen! Links naar naar niet-commerciële websites vallen niet onder reclame hoor! Dit soort artikelen zijn juist zeer interessant en relevant.
donderdag 3 december 2020 - 21:19
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Kijk eens aan . Wie weet een mooi kerstcaeau.
vrijdag 4 december 2020 - 12:07
Henk-Willem

Henk-Willem

Zojuist gekregen van Sinterklaas! Een erg mooi boek!
zaterdag 5 december 2020 - 22:08
WiPe

WiPe

Ik moet eerlijk toegeven dat het een zeer goed boek is. Als je er je tijd voor neemt is het zeker de moeite. Als je heel snel een boom wil kiezen is dit niet het juiste boek. Wanneer je echter een goede en weloverwogen keuze wil maken en je wil er de tijd voor nemen, dan denk ik niet dat je snel een beter boek zal kunnen vinden. Het enige minpuntje is dat er geen bomen van meer dan 12 meter grootte in staat.
woensdag 9 december 2020 - 16:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon