menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ribes Sanguineum

Ami

Ami

Hallo tuinliefhebbers,
heb in maart vorig jaar de voor-en zijtuin beplant. Die liggen respectievelijk noordwest en oostzuid. Alle planten doen het goed behalve de Ribes. Vorig jaar kreeg hij bloem en blad maar in beperkte mate; hij werd niet "vol". Dit jaar ook maar slechts één tak bloemde voluit en op de andere vijf verdorden bloem en groen. Dat was wel in de droge aprilmaand maar we hebben bijna dagelijks gesproeid. De langstbloeiende tak doet intussen ook nietsmeer. De ribes krijgt wel zon tot de middag en ik vraag me af of het enkel daaraan ligt dat hij aan 't afsterven (uitdrogen?) is. Die vanachter in de tuin doet het zeer goed en die is wel beschermd door een haag tegen de felste zon. Iemand een idee?
Met dank.
donderdag 17 mei 2007 - 18:42
student

Student

Bij mij was het vorig jaa ook zo nu dit jaar is hij volop gebloeid.
donderdag 17 mei 2007 - 20:22
Ami

Ami

Bedankt voor je antwoord, Student, het stelt me enigszins geruster. Ik ga hem morgen toch verplaatsen omdat het verschil met die in de halfschaduw (geen middagzon) het veel beter doet.
Hoelang staat jouw ribes al op zijn plaats, op welke plaats t.o.v. de zon en was die ook al van in de lente aan 't treuren?
vrijdag 18 mei 2007 - 04:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon