menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spar trimmen

Ga naar meest recente reactie

cdetroye

Cdetroye

Allen,

Ik heb al enkele jaren een spar in een pot staan. Deze is meegekomen als klein twijgje uit de Ardennen toen we daar onze chalet verkocht hebben. Hij heeft dus emotionele waarde, zeg maar.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit ding een beetje snoeien? Ik lees vaak dat je moet snoeien als de takken op het einde nieuwe splitsingen maken, maar dat lijkt me niet te helpen om de boom *kleiner* te maken.

Dus mijn concrete vraag is hoe ik deze boom wat kan inkorten zodat hij kleiner, en misschien dichter wordt?

Alvast bedankt,


Struiken & Bomen

zondag 13 september 2020 - 12:11
Jeanine S

Jeanine S

Ik ben ook geïnteresseerd heb zelfde probleem..
zondag 13 september 2020 - 12:21
Tuinprins

Tuinprins

Dit soort dennen is niet lang in een pot te houden. Maken veel wortelmassa en een pot is dan al snel te klein. Van de emotionele waarde die de den voor jou heeft is de den zichzelf niet bewust!

Dennen lopen doorgaans niet of matig op het oude hout uit dus als je de takken inkort is het niet erg waarschijnlijk dat die daardoor voller wordt. Je kunt het proberen maar garantie is er niet.

Gegroet, de tuinprins

dinsdag 15 september 2020 - 06:45
Jeanine S

Jeanine S

De mijne staat in de grond tuinprins
Kan ik de top eruit halen?
dinsdag 15 september 2020 - 08:57
WiPe

WiPe

Van dennen toppen wordt je doorgaans niet vrolijker. Als je een kleine den wil, kun je beter een kleinere selectie aanplanten dan te proberen een grote den klein te houden.
dinsdag 15 september 2020 - 11:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon