menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Toscaanse jasmijn bladverkleuring

Ga naar meest recente reactie

Chrisvn

Chrisvn

Hoi tuinliefhebbers,

Ik heb 2 weken terug een toscaanse jasmijn geplant. Net voor het hete weer. Geen ideale timing. Nu geef ik m elke dag 's avonds minimaal 5 liter water maar toch is ër een hoop bladverkleuring en ze vallen af. Toch een te hete plek voor deze plant? Of kan het iets anders zijn?

Gr Chris

Struiken & Bomen

zaterdag 8 augustus 2020 - 21:02
LT

LT

Volgens mij nog niet goed genoeg aangeslagen. Hitte, watertekort ect zorgen dan voor bladval. Heb je geen fleecedoek of iets dergelijks voor wat schaduw...
zaterdag 8 augustus 2020 - 23:04
Roeli

Roeli

Of een parasol.
zondag 9 augustus 2020 - 07:02
Chrisvn

Chrisvn

Bedankt, ik heb meteen een oude deken ervoor gespannen tegen t felle zonlicht en een mulchlaag bij de voet van oud gras.
zondag 9 augustus 2020 - 08:51
Tuinprins

Tuinprins

Deze plant is beschut in een kas opgekweekt en felle zon niet gewend. Kassen worden halverwege het voorjaar wit gemaakt met een soort kalk (o.a. Temperzon) of er wordt schermdoek gehangen. Hierdoor blijft het relatief licht in de kas maar hou je felle zon buiten.

Als jij dan zo'n beschut opgekweekte plant zonder langzame gewenning aan het 'echte weer' bloot stelt dan verbrandt het blad (zeker als er na het planten een hittegolf volgt). Op bovenstaande foto is dat goed te zien. Plant beschermen tegen felle zon is het devies.

Gegroet, de tuinprins
zondag 9 augustus 2020 - 11:01
Chrisvn

Chrisvn

Bedankt voor de informatie! Blij dat ik nog op tijd actie heb kunnen ondernemen.
zondag 9 augustus 2020 - 15:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon