menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimplanten

biencop

Biencop

13.06.2020
Ik heb in mijn tuin nog een plaats vrij (L: 3m x B: 1m x H: 4M) om 1 of meerdere klimplanten te zetten in volle grond. Let wel: de plant(en) zal (zullen) voor ong. 70% in de schaduw staan. Het klimrek is reeds voorzien.
Mijn voorkeur gaat uit naar snelgroeiende, (zeer) geurige bloeiende planten (geen klimop bv.). Kunt u me raad geven betreffende de keuze, wanneer planten, het onderhoud (snoei), de grond, bemesting enz...
Alvast bedankt,
biencop
zaterdag 13 juni 2020 - 13:53
Marei

Marei

Tik bij Google: bloeiende klimplanten voor in de schaduw en je krijgt van alles aangeboden
zaterdag 13 juni 2020 - 14:14
SandraS

SandraS

Denk eventueel ook aan groen blijvende klimplanten. Winter jasmijn, geurt niet, maar is een hele makkelijke plant, en bloeit in de winter met kleine gele bloempjes.
Als je bv kijkt naar de bloei periode, is het eventueel ook leuk dat er steeds op een ander moment wat bloeit. De Akelei bloeit bv vrij vroeg, mooi blad, blijft groen, mooie donker paarse bloempjes.
Qua schaduw heb ik niet veel ervaring. Een clematis montana is ook een sterke plant, in diverse kleuren...'Marjorie' zou mijn advies zijn. Succes!
zaterdag 13 juni 2020 - 14:34
biencop

Biencop

Bedankt voor de info.
biencop
zaterdag 13 juni 2020 - 15:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon