menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boswilg

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen,

Ik was van plan eventueel een drietal boswilgen "vrij dicht" naast elkaar te planten. In de toekomst zouden ze als speelbomen voor de kinderen dienen. Iemand ervaring met deze bomen? Groeisnelheid? Zijn de takken stevig genoeg om er kinderen aan te laten hangen en in te laten ravotten?

Alvast bedankt!
Groetjes roeliee
zaterdag 7 maart 2020 - 16:53
WiPe

WiPe

Ze zijn zeker sterk genoeg. maar je zal ze toch eerst een paar jaar moeten laten groeien, eer je kinderen daar kunnen in klimmen.
zaterdag 7 maart 2020 - 22:49
Roeliee

Tekst aangepast

Roeliee

Ons eerste kindje wordt deze maand geboren... dus als ik deze in het najaar plant, moet het wel goed komen denk ik dan?
zaterdag 7 maart 2020 - 23:11
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Als vader van 2 durf ik zeggen: maak je maar geen zorgen over de stevigheid van de bomen waar ze in ravotten, voor zorgen zijn er meer dan genoeg andere dingen ...

Ik had een kastanjeboom (jonge geveerde plant) geplant die al zijn vertakkingen van aan de grond mogen houden heeft, het is een geweldige klimboom waar mijn mid-tieners nog altijd inkruipen.

Je hebt trouwens nog wel enkele weken tijd om dit seizoen nog iets te planten, elke boom is beter nu geplant dan later.
zaterdag 7 maart 2020 - 23:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon