menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien-omschrijving ?

Ga naar meest recente reactie

Miguelito

Miguelito

Er zijn 4 grote eikenbomen die dienen gesnoeid te worden.
We hebben enkele prijsoffertes gekregen voor 'grondig snoeien en hout te verhakselen en afvoeren'.
Nu stel ik me de vraag hoe ik juist een omschrijving kan geven van het volume dat dient gesnoeid te worden. Het is de bedoeling om de bomen goed en kort te snoeien om er de volgende jaren niet te moeten herbeginnen. Ze staan in een onbebouwde, ruime omgeving en het (tijdelijke) uitzicht heeft geen belang.
Hoe kan ik dit op omschrijven op 'papier' om geen misverstand met de snoeier te hebben.
Het lijkt me logisch dat er prijsverschil is in het 'een beetje' en 'grondig' snoeien.
Dank voor jullie reacties !
zaterdag 14 december 2019 - 12:03
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik denk dat een professionele hovenier dat zelf goed kan inschatten tot hoever hij kan snoeien.

Je kunt evt. een foto maken van de bomen en daarop arceren wat je er vanaf zou willen hebben.
zaterdag 14 december 2019 - 13:24
deHaan

DeHaan

Waarop baseer je dat er gesnoeid moet worden?
zaterdag 14 december 2019 - 21:42
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Als ik zo lees wat je schrijft, dan denk ik dat jij niet moet willen omschrijven hoe die bomen gesnoeid moet worden. Ik denk dat jij echt iemand nodig heeft die jou bomen kan beoordelen en je kan zeggen of er überhaupt moet gesnoeid worden.

Als je verondersteld dat je de boom goed en kort moet snoeien en dat je dan de volgende jaren niet moet herbeginnen, dan lijkt het me dat je niet echt een goed zicht hebt op wat de gevolgen van snoei op die bomen kan zijn.

Ik durf zonder meer stellen dat als je een eik goed en kort gaat snoeien, je genoodzaakt zal zijn om in de toekomst net vaker en meer te snoeien dan wanneer je die bomen laat snoeien door iemand die weet waar hij/zij mee bezig is.
zondag 15 december 2019 - 00:19
leerling

Leerling

Snap ik niet.

Als die eiken in een onbebouwde, ruime omgeving staan, waarom moeten die dan gesnoeid worden?
zaterdag 28 december 2019 - 23:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon