menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mangoboom blad probleem!

TimKoets

TimKoets

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in het kweken van planten/bomen uit pit en wilde het eens een kans geven. Zo had ik een mango gekocht bij de Albert Heijn en de pit hiervan gebruikt om een mangoboom vanuit pit te laten groeien. Het was een klein experiment, maar al snel begon te boom flink te groeien. Onderhand is de plant zon 20-30 centimeter hoog en ben ik vastberaden deze door te laten groeien. Echter begint het blad op een flinke snelheid bruin te worden. De bladeren hadden eerder al bruine punten gekregen op de uiteinde, maar sinds deze week vullen de bladeren zich met bruine puntjes en lijken de bladeren langzaam uit te drogen. Op de volgende foto's is te zien hoe het blad er nu bij staat (29-08-2019)




Is er iemand die mij kan helpen om dit te verhelpen?

Overigens staat de plant in een flinke pot aarde en staat deze op de vensterbank. Hier staat de zon pas vanaf ongeveer 19:00 op het raam. Daarbij zit er zo'n waas sticker op het raam, waardoor hij geen direct brandend zonlicht krijgt. Ik heb de plant de afgelopen dagen ook buiten gezet (het was warm weer), maar de bladeren zijn er alleen maar erop achteruit gegaan.

Groetjes,
Tim

Struiken & Bomen

donderdag 29 augustus 2019 - 11:53
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Belangrijk is dat de pot drainagegaten heeft. Overtollig water moet altijd weg kunnen. Als planten te nat staan krijgen ze last van hun wortels en wat later van de bladeren. Of dat hier het geval is weet ik niet, daarvoor ben ik niet bekend genoeg met het kweken van een mango plant.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 30 augustus 2019 - 06:57
sugar

Sugar

Lijkt me ook een vochtprobleem, ik vermoed ook dat het moeilijk is de plant voldoende zonlicht te geven
vrijdag 30 augustus 2019 - 20:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon