menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hangende zegge verwijderen

Ga naar meest recente reactie

Agroenek

Agroenek

De hangende zegge begint mijn tuin te overwoekeren. Verwijderen is een gevecht gebleken, dat ik voorlopig nog niet win. heeft iemand een tip?
maandag 13 mei 2019 - 15:20
xanderbere19

Tekst aangepast

Xanderbere19

Harder vechten (vaak wieden of schoffelen put de planten uiteindelijk voldoende uit) of langdurig afdekken met zwart plastic. Of spuiten, maar daar ben ik geen voorstander van en er is meestal bijkomende schade aan belendende planten. Afdekken met dik helder plastic kan ook, mits het een plek in de volle zon betreft. Het wordt onder het plastic dan zo heet dat de zegge het begeeft.
maandag 13 mei 2019 - 20:02
Carib

Carib

Hangende zegge zaait zich wel enorm uit en zaailingen kunnen 10 jaar later nog opduiken, maar de planten zijn wel eenvoudig te verwijderen met een spa of een schoffel of onkruidsteker, als het om kleine plantjes gaat. Deze Zegges hebben geen ondergronds wortelstelsel dat woekert. In een standaard tuin moet dit toch in een middag gefikst zijn.
maandag 13 mei 2019 - 20:49
Agroenek

Agroenek

Ik was i.d.d. te laat, simpel eruit trekken is een lang gepasseerd station. De afdektruc ga ik toepassen, daar zet ik mijn hoop op. Dank voor jullie reacties
dinsdag 14 mei 2019 - 10:15
Carib

Carib

Ook als de zegge dood gaat door het plastic, zul je de restanten nog steeds moeten uitspitten.
Het plastic zal die resten niet doen verdwijnen.
dinsdag 14 mei 2019 - 22:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon