menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomen als afsluiting

Ga naar meest recente reactie

annemercie15

Annemercie15

Wij willen een dergelijk beeld bereiken aan de achterkant van onze tuin. We hebben daar een schutting staan in hout maar onze achterburen hun huis ligt een heel stuk hoger dan onze tuin (hun tuin ligt op gelijke hoogte).

We willen geen echte leibomen waar je dan weer een hele constructie voor nodig hebt maar gewoon aparte bomen (boompjes ) die boven de schutting uitkomen met hun kruin (180 cm) en zo dus het zicht wegnemen.

Wat ik al gevonden had is ofwel steeneik ofwel glansmispel red robin op hoogstam. Het gaat om ongeveer 3-4 m.

Welke boom zou het beste zijn ? of is er nog een andere boom waar ik niet aan gedacht heb.

Struiken & Bomen

maandag 8 april 2019 - 15:57
sophora

Sophora

Liquidambar styraciflua 'Gum Ball'.
maandag 8 april 2019 - 18:54
Tuinprins

Tuinprins

In de Photinia 'Red Robin' zit al een aantal jaren een bladvlekkenziekte. Gevolg kan zijn dat er veel bladval is in mei / juni.

Steeneik wil graag een tamelijk zonnige en wat beschutte standplaats.

P.S. op bovenstaande foto staan ook een aantal steunpalen om het geheel de eerste jaren recht te houden. Op een open en onbeschutte standplaats is het verstandig steunpalen te hebben anders loop je de kans dat bij een flinke onweersbui of storm het zaakje scheef komt te staan.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 9 april 2019 - 06:31
annemercie15

Annemercie15

Eigenlijk is de foto al een beetje te veel en inderdaad te veel leiboom. We willen eigenlijk gewoon dat de bomen naast elkaar staan en dat de kruinen dicht bij elkaar komen zodat het bijna 1 aaneengesloten geheel is. Maar mogen dus afzonderlijke boompjes zijn zonder dat ze ineengestrengeld zijn.

Ik wist niet van die ziekte, bedankt.

Liquidambar had ik ook bekeken maar we zouden liever iets wintergroen hebben
dinsdag 9 april 2019 - 08:59
WiPe

WiPe

Je kan een groenblijvende eik gebruiken, bv Quercus x turneri, Quercis x hispanica. Wat steeneik, Quercus ilex betreft, daar ben ik niet zo gek van. Die wordt zo vaak gebruikt dat die over tien, twintig jaar als heel erg ordinair beschouwt wordt. Dat soort revoluties heb ik al te vaak gezien.
Als je voor groenblijvend eeiken kiest, zal je die wel in toom moeten houden door die in vorm te scheren. Dat kan best. Maar als je die laat uitgroeien, worden dat grote bomen, ook steeneik trouwens.
dinsdag 9 april 2019 - 16:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon