Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Tussen ons en de buren staat een 4 meter lange tussenmuur. Dit is een gezamenlijke muur waarop in principe niets mag worden gedaan. Buren wil deze niet verhogen.
Daarom ben ik op zoek naar Iets om de inkijk te verkleinen (ik kan er bijna overheen kijken met mijn 1,95 cm).
Het gaat vooral om het eerste stuk. Zeg maar 1,80 meter. De rest maakt niet uit.
Totale hoogte mag dan maximaal 2,20 worden ofzo. Ik dacht zelf aan een soort van lage leilinde of dunne struik?
De plek is namelijk grotendeels schaduw (alleen in de vroege ochtend wat zon).
Een glansmispel op stam (Photinia fraseri 'Red Robin') is een mogelijkheid, is ook nog winter groen, en volgens mij zijn ze ook als leiboom te koop.
Suc6
Maar als die muur de erfgrens is, moet je er met bomen planten dan niet een eind vanaf blijven ?
Stel dat de wortels onder de muur door groeien en de jaarlijkse bladval bij de buren ?
Dank voor jullie reactie. Dat is inderdaad een goeie tip. Eventueel kan dit natuurlijk in een bak om wortelgroei tegen te gaan.
EChter is deze plant wel rood van kleur. Liever hebben we iets groens en evt bloei in wit of blauw.