menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Zonbeschadigde Acer Palmatum snoeien

Roel DK

Roel DK

Onze Acer Palmatum Osakazuki heeft tijdens ons zomerverlof zwaar geleden van de hitte waardoor 3/4 van alle blaadjes verdord waren. De dode blaadjes werden verwijderd en ik hoop dat er in het voorjaar zo veel mogelijk terugkomen. Ik veronderstel dat uitgedroogde takken nu in november of december moeten weggesnoeid worden maar de vraag is hoe je er aan begint en hoe je ziet wat nu al of niet echt dood is en hoeveel je mag/moet inkorten. Of laat ik de boom best zoals hij is totdat ik in het voorjaar zie of en waar er toch opnieuw blaadjes zullen groeien ?
maandag 29 oktober 2018 - 11:52
LT

LT

Hier het zelfde probleem. Ik wacht tot het voorjaar. Veel takken zullen gewoon weer uitlopen. Daarna zie je de dorre duidelijk zitten. Snoeien is dan makkelijk. Eventuele vormsoei doe ik dan ook pas. Veel succes.
Gr. Lou
maandag 29 oktober 2018 - 12:38
Roel DK

Roel DK

Bedankt Lou - ik kreeg elders ook reeds het advies om hier en daar een stukje bast weg te schrapen. Is het nog groen onder de bast, dan is er nog leven in de takken en is er hoop. De meeste takjes en waar twijfel mogelijk is ga ik sowieso ongemoeid laten. De lente moet het dan maar uitwijzen.
maandag 29 oktober 2018 - 14:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon