menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe regen

Ga naar meest recente reactie

Libertl

Libertl

ik heb een afsluiting (bekaart met bovenbuis) in mijn tuin geplaats, die is 13 meter lang en 2 meter hoog met in het midden een deur .
Ik zou graag op de top een blauwe regen zetten. Hoeveel, soort en op welk afstand moet ik ze planten. De afsluiting zal bedekt zijn met een klimop (hedera helix)
groetjes

zondag 6 mei 2007 - 18:03
Esem

Esem

Welkom op het tuinforum Liberti

En wat je blauwe regen betreft,zou ik hem persoonlijk niet tegen je draad laten groeien.
Ik denk na een paar jaar dat hij de draad volledig zal verwrongen hebben
Blauwe regen is en krachtige groeier en verwringt alles wat hij op zijn weg in zijn takken krijgt.

Daarom ben ik bang dat hij ook de afspanningsdraad zal vervringen.
Gr Esem,
zondag 6 mei 2007 - 18:15
Nigella

Nigella

Blauwe regen is en krachtige groeier en verwringt alles wat hij op zijn weg in zijn takken krijgt.

Gr Esem,


zou jij daarom ook geenblauwe regen (of witte) boven je tuinhuis laten groeien. Dat is hier een optie voor de komende maanden hem goed boven die platen te laten gaan
zondag 6 mei 2007 - 23:08
Esem

Esem

Nigella,
als je maar zorgt dat ze nergens onder of in kunnen groeien dan is er geen probleem.
Maar als er pannen op je tuinhuis liggen moet je wel oppassen of ze wringen de dakpannen los.
Gr Esem,
maandag 7 mei 2007 - 01:53
Kwest

Kwest

Hallo liberti,

Je Bekaertomheining gaat gegarandeerd naar de haaien als je er een blauwe regen laat tegen groeien...
Ik had in ons vorig huis een blauwe regen tegen de gevel groeien, wel hij trok vijzen met plug en al uit de muur na een paar jaar.
vrijdag 11 mei 2007 - 19:17
sylvain

Sylvain

Beste Liberti ik denk dat Kwest en Esem gelyk hebben ik heb een beton net van 9mm en daar ga ik hem laten tegen opgroeien en over is ook 5meter op 2meter hoog maal twee en dan ook op het dak van dat tunneletje daar staan twee blauwe regens en twee clematis montana Mayleen tegen en dit staat dan in het centrum van de tuin als een soort scheiding die clematis die moet normaal 6 meters halen groetjes en dag
zaterdag 12 mei 2007 - 06:21
Libertl

Libertl

Hooi allemaal
mijn bedoeling was naast de tuinpoort een blauwe regen te laten groeien op een afstand van 20 cm op een apparte paal en wanneer de planten de hoogte van 2 meter bereiken, links en rechts van de poort te laten groeien ook op een apparte draad op 20 cm van mijn bovenbuis.
Zou dat beter zijn en als ja welke soort kiezen
groetjes
zaterdag 12 mei 2007 - 16:58
sylvain

Sylvain

Beste Liberti als ge blauwe regen kiest dan is het blauwe regen
Maar als ge voor clematis gaat daar zij veel soorten in , mar als ge blauwe regen koopt gaan kopen en zekers zij dat hij gebloeid heeft anders zou je wel eens 10 jaar kunnen wachten op de bloei groetjes en dag
zaterdag 12 mei 2007 - 19:07
Esem

Esem

sylvain,misschien winst je dit nog niet maar een blauwe regen is niet een blauwe regen hoor.
Er zijn wel soorten in,en dan heb ik het niet over de kleur want daar kan je ook in kiezen.
Maar op de wijze dat hij zich ontplooit.
Er zijn er en zo zijn de meeste die aangekocht worden,zij die eerst bloem geven en daarna blad;Er zijn er ook waarvan het blad eerst komt en dan de bloem,en dan zijn er nog die samen opkomen zowel blad als bloem,en zo eentje heb ik ook staan.
Dus er is nog keuze onder de Wisteria's
Gr esem,
zondag 13 mei 2007 - 06:41
Esem

Esem

Silvain ,
wist je trouwens dat er lings windende soorten zijn en rechtswindende soorten
Moet je eens op letten.
De eene draait zich als het ware lings omhoog en de andere rechts.
Esem,
zondag 13 mei 2007 - 06:43
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Dat is inderdaad waarEsemen stond op de kaartjes van de blauwe regen als ik ze vind dan kan ik het mischien tonen .
Maar dat is de waar heid , maar mensen als ge een koopt denk aan Esem en Sylvain dan ben je zekers groetjes en dag

Esem ik had u vorige niet gelezen dan heb ik met blad en bloem en die bloeien nu op deze moment grt en dag
zondag 13 mei 2007 - 06:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon