menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verkleuren coniferen

Ga naar meest recente reactie

Pickey

Pickey

Plaatselijk merk ik enkele serieuze kleurverschillen op in mijn coniferen. Het gaat van mooi groen plots over naar geel/bruin.

Komt dit puur door de recente enorme droogte?

Struiken & Bomen

dinsdag 14 augustus 2018 - 07:27
Boerke

Boerke

Bij ons in de tuin is dit ook merkbaar. Sommige struiken zijn kaal (vb.: de lijsterbes) en andere nog mooi groen. Ik heb een toverhazelaar (Hamamelis) die volledig kaal is en een meter verder staat er een ander nog groen. Het zelfde verhaal met grondbedekkers. Ik ga de natuur gewoon laten doen en ik denk dat we pas volgend jaar kunnen zien wat er allemaal verloren gegaan is.
dinsdag 14 augustus 2018 - 10:27
pplakke

Pplakke

Niets aan te doen als het niet regent regent het niet . En het is nog niet gedaan met de droogte. Het kaartje tot nog toe deze maand geeft vooral in west vlaanderen wat natter. Hier is vorige week 14 mm gevallen maar dit weekend zag je daar niets meer van. Gisteren 7 mm maar dit is gewoon te weinig verdampt gewoon. je mag ook niet vergeten dat naaldplanten hun slag later krijgen dan blad planten. Maar dit dan ook meteen dodelijk is. na de droogte vorig jaar is hier een massale sterfte van picea abies geweest. Dit heeft zich in de herfst winter pas getoond . Terwijl de grond toen al terug nat was het is gewoon te extreem .

dinsdag 14 augustus 2018 - 15:23
Roeli

Roeli

Ik zit nu kennelijk in een goed gedeelte van Nederland.
Volgens jouw kaart tenminste. Hier is ongeveer 70 mm gevallen in een paar dagen.
Zondag gelukkig droog gehouden, Ik was 1 dag op Texel. Zeewater ruim 20 graden. Heerlijk.
Maandag liepen de wolken weer leeg.
En het gras is al weer helemaal groen. En niet alleen bij de buren.
dinsdag 14 augustus 2018 - 15:51
pplakke

Pplakke

Goed dat het tenminste nog ergens regent . Nog een nieuwe linkt over de droogte.
https://nieuws.meteovista.be/14-8-2018-voorlopig-geen-eind-aan-extreme-droogte/
Ze zien er hier nog steeds geen einde aan komen. Het neerslag tekort loopt op tot 350 mm in de kempen en het centrum. Nu is het niet meer zo warm maar per dag verdampt er toch nog 4 mm . Aangezien het vrij droog blijft zo ver men kan zien. Komt tegen het eind van de maand het neerslagtekort rond 400 mm in zicht. De verdamping zal in september wel afnemen maar als het tot november droog blijft als vorig jaar. Dan gaat de natuur nog een ferme tik mogen verwachten in staart van de droogte.





dinsdag 14 augustus 2018 - 20:13
Boerke

Tekst aangepast

Boerke

Zo is dat. Gisteren nog op mijn werk iemand; " Nu heeft het toch al genoeg geregend ,hé". Natuurlijk iemand die geen tuin heeft. Toen ik zei dat het zo nog een week mag regenen bekeek hij me ,net alsof hij het in Keulen hoorde donderen. En dan nog met een gebaar dat ik zot was. Ik zei hem nog dat ik aardappelen uitgedaan had en ze staken nog in de droge grond . Het vocht zit nog geen tien cm. in de grond. Toen kreeg ik een antwoord van ;Waarom dat jullie een tuin hebben versta ik niet hoor,als je alles kunt kopen in de winkel. In totaal is er bij ons,vanaf het beginnen regenen is een 25 mm. gevallen. Zo als Pplakke schrijft; dat is niets maar je ziet het al wel aan sommige planten. En als ik dit vergelijk met zijn kaart klopt het wel. Wij wonen ten N.W. van Brussel(Brussegem;deelgemeente Merchtem).
woensdag 15 augustus 2018 - 09:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon