menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozen zijn ziek

Eveline vw

Tekst aangepast

Eveline vw

Hallo iedereen,

Ik zit met mijn handen in het haar. Wij wonen in een huurhuis die een muur met klimrozen heeft. Toen wij erin trokken was het november en hadden de eigenaars alles kaalgesnoeid.
Nu met de lente kwamen de eerste blaadjes. Vlot en veel. Na een tijdje zag ik bladluizen en roest ( leve Google). Gespoten met rosanil. Ik weet niks van rozen, heb gekocht wat ze me aanraadden. Het heeft NIKS geholpen. De bladluizen zijn er nog.

Nu vandaag zie ik dat de rozenblaadjes bruine worden, sommigen hebben roze vlekjes?

Is deze dood aan het gaan? Wat kan ik nog doen?
Ik lees hier en daar over mest geven enzo. Dewelke?
Of laat ik de natuur maar zijn gang gaan en laat het zo? Ik heb zo een blauw vermoeden dat de vorige bewoners er nooit naar hebben omgekeken en de plant dus al langer ziek is

Ik plaats straks wel een foto van de " huidige situatie"

Groetjes

zondag 27 mei 2018 - 10:42
molleke32

Molleke32

bladluizen zitten hier ook op mijn rozen. ik haal ze er gewoon af met mijn vingers. ik sproei er niet voor. de vlekjes waarschijnlijk roest ofzo. Mss is kijken in welke omstandigheden de roos staat..
zondag 27 mei 2018 - 10:45
Eveline vw

Eveline vw

Heel slecht denk ik. Tegen een betonnen muur. Ernaast nog een druivenstam gepropt en aan de andere kant een blauwe regen. Geen goeie omstandigheden dus denk ik.

Struiken & Bomen

zondag 27 mei 2018 - 11:14
Eveline vw

Eveline vw

De andere kant is nog erger want daar staat de blauwe regen nog ernaast

Struiken & Bomen

zondag 27 mei 2018 - 11:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon