menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kromme gleditia sunburst

Ga naar meest recente reactie

Tag

Tag

In 2013 geplant is deze gleditia tijdens een storm krom "gevallen". Met een lange paal en rubberen band geprobeerd hem beetje rechter te krijgen maar hij staat nog steeds krom. Ik ben bang dat hij bij het groter worden te sterk wordt voor de paal en deze zal doen afbreken. Omdat er veel spanning op staat zal de boom dan naar verwachting misschien wel naar 45graden over gaan hellen. Wat zijn de opties? De boom doet het op zich goed daar

Dank voor jullie reaktie

Groeten

Struiken & Bomen

zaterdag 26 mei 2018 - 15:57
WiPe

WiPe

Probeer het gewicht van de kruin kleiner te maken. Kort de zijtakken ongeveer een derde in, tot op een gezonde zijtak.
zaterdag 26 mei 2018 - 21:23
Tag

Tag

Beste wipe in welke periode kan dat het beste worden gedaan en moeten we de wonden behandelen?
zondag 27 mei 2018 - 12:24
Roeli

Roeli

Kan je die rubberen band niet iets hoger aan de boom bevestigen.
Volgens mij heeft dit geen zin. Tenminste niet om hem recht te krijgen.
zondag 27 mei 2018 - 14:13
Tag

Tag

Ja idd zal ik proberen. Moet dan wel flink spanning erop zetten naar de andere kant zetten met tweede band want met de hand duwen kan al niet meer.
zondag 27 mei 2018 - 17:46
WiPe

WiPe

Je kan dat in de zomer doen. En behandelen van de snoeiwonden hoeft niet. Integendeel zelfs, dat zogenaamde behandelen doet meer slecht dan goed.
Recht treken van de stam is zinloos, dat groeit er op termijn wel uit.
Wat ik niet begrijp is waarom die bomen in grint staan. Dat slaat echt nergens op.
zondag 27 mei 2018 - 22:11
Tag

Tag

tja lang leven de tuinarchitect. Deze groeit goed en ljkt er geen last van te hebben. De andere stond in het gras maar de spiegel was dichtgegroeid. Vorig jaar heb ik de spiegel weer geruind en vergroot en meteen deed de boom het stukken beter
maandag 28 mei 2018 - 10:25
Tag

Tag

*Geruimd
maandag 28 mei 2018 - 10:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon