menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Notenboom, bruine bladeren

Ga naar meest recente reactie

Dany

Tekst aangepast

Dany

Van de winter heb ik een geente Broadview gezet, momenteel is hij aan het groeien er staan al vrouwelijke bloemen in maar ik heb de indruk dat hij niet meer verder groeit en de bladeren beginnen bruin te worden.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?















vrijdag 18 mei 2018 - 18:39
Roeli

Roeli

Wat een verwarrende foto's . Je kan toch echt beter een wit randje er tussen laten. Dan kan je de foto's beter beoordelen.
Kan de zon de schuldige zijn ?
vrijdag 18 mei 2018 - 20:18
verbena46

Verbena46

.
Heeft een te natte en te diepe groeiplaats vandaar de bruine randen aan de bladeren.
Luchtgebrek bij de wortels.
vrijdag 18 mei 2018 - 20:51
Dany

Dany

Wat een verwarrende foto's . Je kan toch echt beter een wit randje er tussen laten. Dan kan je de foto's beter beoordelen.

Is het zo beter?

Heeft een te natte en te diepe groeiplaats vandaar de bruine randen aan de bladeren. Luchtgebrek bij de wortels.

Wortels zitten maar 1 cm onder de grond. Te nat misschien maar ik denk misschien eerder te droog, het is zandgrond en heeft hier al een tijdje niet meer geregend.
vrijdag 18 mei 2018 - 20:56
Roeli
vrijdag 18 mei 2018 - 22:31
Tuinprins

Tuinprins

Ziet er voor mij uit als iets bladvlekken-achtigs. Ik zou de aangetaste bladeren verwijderen en kijken hoe de zaak zich ontwikkelt.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 19 mei 2018 - 06:00
WiPe

WiPe

Stond die boom in een pot?
zaterdag 19 mei 2018 - 09:23
Dany

Dany

Ik heb die gekocht op 9 jan 18 en dan zat die in een pot, ik heb hem onmiddellijk in volle grond gezet. Volgens mij zit hij zeker niet te diep zie foto's. Ik heb hem gisteren 10L water gegeven. Misschien moet ik alle aangetaste bladeren verwijderen zoals Tuinprins zegt.



zaterdag 19 mei 2018 - 12:02
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Prima zo. Te diep planten is een van de belangrijkste redenen voor startproblemen. Bij bomen in pot heb je vaak een valse kluit, waardoor die toch dieper staat dan je zou verwachten. Goed dat je je daar niet aan hebt laten vangen.
Verdroging aan de bladrand kan net zo goed op droogte wijzen. Op zandgrond kan dit droge voorjaar reden genoeg zijn.

Blad verwijderen kan de infectiedruk verminderen in het geval van een schimmel. maar je vermindert ook de fotosynthese en dat is dan weer niet goed.

Ik zou mulchen en verder met rust laten.
zaterdag 19 mei 2018 - 13:33
Dany

Dany

Ok, ik was toch van plan om maandag het gras af te rijden ik zal een dikke laag rond de stam leggen en afwachten
Iedereen bedankt om mee te helpen.
zaterdag 19 mei 2018 - 13:51
WiPe

WiPe

Hela! Hola! Een dikke laag gras???? Dat sluit de zuurstof af. Dat moet je dus echt niet doen. Als je gras wil gebruiken, leg je dat in dunnen laagjes zodat dat eerst goed kan uitdrogen.
Mulchen bij bomen doe je best met houtachtig materiaal. Dat mag gerust half verteerd zijn. En dat moet zeker geen dikke laag zijn.
zaterdag 19 mei 2018 - 14:42
Dany

Dany

Ik heb hier nog wat sierschors liggen, is dat dan goed?

zaterdag 19 mei 2018 - 15:20
WiPe

WiPe

Ja. Doordat dat materiaal grover is dan de bodem gaat capillair bodemvocht niet kunnen opstijgen tot waar het kan verdampen. Daardoor droogt de bodem minder uit.
zaterdag 19 mei 2018 - 19:20
Dany

Dany

Hartelijk bedankt voor al de tips
zaterdag 19 mei 2018 - 21:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon