menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Hoe onze gleditsia weer recht krijgen

Ga naar meest recente reactie

wouterv19

Wouterv19

Onze Gleditsia triacanthos 'Sunburst' (valse christusdoorn) is precies helemaal scheef aan het groeien... Hopelijk is het nog niet te laat? Wat kunnen we nog doen om hem weer recht te laten groeien? Is het een goed idee om de top te knippen??





Struiken & Bomen

zaterdag 27 januari 2018 - 22:40
wouterv19
zaterdag 27 januari 2018 - 22:41
wouterv19
zaterdag 27 januari 2018 - 22:41
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Bamboestok aanbinden zodat de top recht groeit. Zijtakken die concurreren met de top kun je best inkorten of verwijderen. Maar de top kun je best niet inknippen, anders gaat die alleen maar meer vertakken.
zaterdag 27 januari 2018 - 22:47
dries944

Dries944

Hey wouter, hoe is het vergaan met je boom?
Ik zie hier ook dat de stam scheef groeit juist zoals de mijne in een ander topic.
Denk niet dat een bamboestok aan de stam binden kan helpen om de stam weer recht te krijgen,dan buigt die toch gewoon mee...
Om de top verder omhoog te leiden is een bamboestok natuurlijk ideaal omdat de takken nog dun en buigzaam zijn!
maandag 21 juni 2021 - 17:54
Polplastron

Tekst aangepast

Polplastron

Denk niet dat een bamboestok aan de stam binden kan helpen om de stam weer recht te krijgen,dan buigt die toch gewoon mee...


Je moet natuurlijk ten eerste stevige bamboestokken gebruiken en ten tweede niet zomaar "denken" als iemand goed advies geeft...

Het ging in het oorspronkelijk bericht ook om een boompje dat nog redelijk "dun" was.
dinsdag 22 juni 2021 - 00:04
wouterv19

Wouterv19

Mijn gleditsia doet het goed
4 lentes later...
De stam staat nog best scheef, maar ziet er stevig uit. En het heeft wel iets.
Ik heb geen steun voorzien.
dinsdag 22 juni 2021 - 09:32
dries944

Dries944

De boom is zo dun ong. als die van wouter was enkele jaren geleden, zal eens kijken voor dikkere stokken want de die die ik liggen hebben zullen niet volstaan.
Merci voor de update Wouter
In een ander topic had ik gezien dat er ook een wonde was aan de stam, waarschijnlijk al helemaal toegegroeid zeker?
Heb je ook een foto van de boom zoals die nu is?
Ben benieuwd want het is natuurlijk een pracht van een boom.
dinsdag 22 juni 2021 - 21:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon