menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Noorse esdoorn

Ga naar meest recente reactie

ireentje

Ireentje

Geachte forumleden Ik heb een esdoorn waarvan verschillende takken al totaal geen blad meer op zit
Kan dat iets betekenen?? Ik hebal bij andere bomen gekeken die staan nog volledig in het blad
Is er iets foutaan
e de waele

Struiken & Bomen

zondag 30 juli 2017 - 08:58
Marei

Marei

Lijkt verdacht veel op die van mij, maar die was bevroren bij de late nachtvorst in april j.l.
Was nog wel een jong boompje.....maar helaas reddeloos verloren.....
zondag 30 juli 2017 - 10:38
Tuinprins

Tuinprins

Noorse esdoorn is extreem winterhard. Hij kan getroffen worden door late nachtvorst maar moet dan in principe gewoon weer uitlopen (uitgezonderd zeer jonge bomen). Als hij dat niet doet dan heeft de plant iets onder de leden waardoor hij verzwakt is. Meestal gaat het om schimmelziektes zoals phytophtora en verticillium.

Weet je zeker dat het een Noorse esdoorn is?


Gegroet, de tuinprins

zondag 30 juli 2017 - 11:57
Marei

Marei

Waar, Tuinprins, staat dat het hier gaat om een 'Noorse' Esdoorn?
zondag 30 juli 2017 - 13:28
Tuinprins

Tuinprins

In de titel van het topic
zondag 30 juli 2017 - 15:35
WiPe

WiPe

TP, Verticillium en Phytophtora zijn per definitie secundaire problemen. Eerst verzwakt de boom, meestal door problemen met de groeiplaats. Als gevolg daarvan wordt hij opgeruimd door een 'parasitair' organisme.

Over de groeiplaats wordt er niks gezegd. Hoe zit het daarmee? Waneer is die boom aangeplant? Waar staat die? Wat voor bodem is dat?
maandag 31 juli 2017 - 09:25
ireentje

Ireentje

Geachte forum leden
Deze boom staat er al ongeveer 25 jaar hij heeft het altijd goed gedaan nu viel mij op dat er nu al veel bladeren op mijn stoep lagen?? Ik heb zelf zo maar een boom en die staat tussen andere bomen en planten Ik ben dan gaan kijken bij mensen die ook zo een zelfde boom hebben toch een noorse esdoorn is En deze bomen stonden er allemaal goed in het blad en er lagen ook geen bladeren op de grond dat vind ik vreemd de grond bij mij is meer zanderig
e de waele
donderdag 3 augustus 2017 - 09:33
WiPe

WiPe

Is er recent gewerkt rond die boom? Nieuw pad of terras? Graafwerken?
donderdag 3 augustus 2017 - 12:46
ireentje

Ireentje

nee hoor hij staat er gewoon te staan er is niets gebeurd Ik ben vandaag weer naar die andere boom gaan kijken en deze verliest geen blad dus ?? ik denk dat hij ziek is geworden
De bladeren zijn gewoon geel en uitgedroogd
e de waele
maandag 7 augustus 2017 - 20:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon