menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent deze boom

Ga naar meest recente reactie

Frans Staats

Frans Staats

Boom is 20 meter hoog. Bloeit in het voorjaar met witte kelken.

Struiken & Bomen

zondag 25 juni 2017 - 11:51
WiPe

WiPe

Vruchten zijn duidelijk Halesia carolina, maar 20 meter is wel erg hoog voor deze soort.
zondag 25 juni 2017 - 13:00
leerling

Leerling

@WiPe

In the wild, Carolina silverbell typically does not exceed 35' in height (though specimens have been found in the 80-100' range)
(In het wild wordt de Carolina silverbell normaal niet hoger dan 35 feet (hoewel er exemplaren van 80 tot 100 feet gevonden zijn)
Zie http://www.missouribotanicalgarden.org/PlantFinder/PlantFinderDetails.aspx?kempercode=a440
20 meter is dus groter dan normaal, maar nog altijd mogelijk.
zondag 25 juni 2017 - 13:32
Tuinprins

Tuinprins

Is alleen geen Halesia carolina maar Halesia monticola! Halesia monticola oftewel de bergsneeuwklokjesboom wordt een stuk hoger dan H. carolina. Is meestal ook echt boomvormig i.t.t. H. carolina die meestal struikvormig tot meerstammig is. Ik denk dat zeer oude exemplaren van H. monticola de 15--20 meter wel kunnen halen. Ik heb er eentje in de tuin staan (zelf gekweekt uit zaad) en die is na 15 jaar rond de 4 meter, heeft dus nog een tijdje te gaan alvorens die de 15 meter haalt!


Gegroet, de tuinprins
zondag 25 juni 2017 - 18:35
Frans Staats

Frans Staats

Beste Tuinprins

Mijn dank voor je info. Volgens mij klopt je informatie. De boom staat er al een jaar of 60 jaar. Hij heeft een beetje in de verdrukking gestaan. Maar we hebben hem nu weer de ruimte gegeven mogelijk groeit hij nu wat breder uit.

groet Frans
maandag 26 juni 2017 - 19:22
WiPe

WiPe

Die Halesia monticola was ik inderdaad uit het oog verloren.
maandag 26 juni 2017 - 22:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon