menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Catalpa vorstschade?

Ga naar meest recente reactie

t1m

T1m

Ik heb mijn catalpa bomen (trompetboom) gesnoeid ergens eind maart, begin april.

Een paar weken geleden was er in Belgie nachtvorst, terwijl de bloesems van de appelbomen enz open stonden. Rond deze periode stonden er ook beginnende knoppen op de Catalpa's. Nu zijn die echter allemaal zwart geworden en het ziet er niet naar uit dat het goed komt.

Is dit schade door de vorst?
Gaan er nog takken en bladeren op die bomen komen? Ik heb bomen die al 5 jaar, 2 jaar stonden met allemaal hetzelfde probleem.

Mijn Portugese laurier haag heeft trouwens ook allemaal zwarte blaadjes in die periode gekregen. De haag hersteld zich wel.

Struiken & Bomen

zondag 7 mei 2017 - 12:54
rivofa

Rivofa

Komt wel goed, het rare weer van afgelopen weken heeft enorm veel schade veroorzaakt.
maandag 8 mei 2017 - 00:14
emiliev

Emiliev

Ik heb hetzelfde probleem met mijn catalpa's, ook al heb ik niet gesnoeid.
Voorlopig nog niks nieuw groen te bespeuren, dus ik hoop dat ze er binnenkort toch doorkomen...
maandag 8 mei 2017 - 18:01
rivofa

Rivofa

We hebben een heel ongewone en warme lente gehad waardoor alles te vroeg is begonnen, daarna verschillende keren nachtvorst waar de jonge blaadjes niet tegen kunnen,en vannacht verwachten ze weer vorst !!! En zover de weerman kan zien is er nog niet direct mooi standvastig weer op komst
maandag 8 mei 2017 - 19:32
Sebba

Sebba

Inderdaad, ik vrees dat we deze zomer de schaduw niet onder de Catalpa's zullen moeten zoeken.
dinsdag 9 mei 2017 - 09:40
rivofa

Rivofa

Als de zomer een beetje meevalt wel hoor, zij groeien heel snel. Laat ons hopen op een goede zomer !
dinsdag 9 mei 2017 - 10:55
t1m

T1m

Ondertussen staat er een kruin op elke boom. Het is een mini kruin, van misschien een halve meter diameter, terwijl er tegen nu vorig jaar toch wel een 2 m kruin op stond. Maar beter dan niks! Ze kunnen misschien nog een stukje groeien ook.
donderdag 25 mei 2017 - 07:54
WiPe

WiPe

Als die vorig jaar rond deze tijd al scheuten had van 2 meter, hoe lang waren ze dan aan het eind van de zomer???
Ik vermoed dat je inschatting van de groei van vorig jaar niet helemaal realistisch is.
donderdag 25 mei 2017 - 09:12
t1m

T1m

Dat kan ook, k zou eens fotos moeten zien van t jaar ervoor

Bomen staan op 2m afstand en zitten normaal "dicht" tegen ergens in juli. Oudere bomen staan 2,5 m uit elkaar en die raken elkaar ook aan in de zomer.

Maar komt wel goed, k zie ze elke dag groeien
vrijdag 26 mei 2017 - 09:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon