menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersenboom (Spanje)

Ga naar meest recente reactie

anneravoet

Anneravoet

Hoi,
Wij hebben hier een kersenboom staan van 3m hoog. Komt elk jaar mooi in bloei, veel blaadjes, jonge vruchtjes en dan niks meer. De boom krijgt elke dag water dmv een bewateringssysteem.
Vragen ons nu af of hij misschien te weinig water krijgt ?
Graag wat concrete info

Struiken & Bomen

zondag 9 april 2017 - 10:36
anneravoet
zondag 9 april 2017 - 10:38
anneravoet

Anneravoet

Het bewateringssysteem

Struiken & Bomen

zondag 9 april 2017 - 10:40
c j de k

C j de k

Staan er meer kersenbomen in de buurt of is het een zelfbestuivende soort ??
Hij krijgt wel water maar geef je ook mest en kalk , dit laatste hangt natuurlijk af vaan de zuurgraad van de grond.
Ga dit soort dingen even na .
En misschien toch nog wat meer water geven ????
Succes .
zondag 9 april 2017 - 10:47
anneravoet

Anneravoet

Bij de buren staan er ook maar zij hebben hetzelfde probleem. Wij hebben er nog een 2e staan maar die is nog heel jong. Hij krijgt een paar keer per jaar vetten.
Ok de waterkraan gaat extra open voor hem.
Bedankt
zondag 9 april 2017 - 14:02
Roeli

Roeli

Heb je daar , toevallig , ook vogeltjes ?
Mijn kersenboom staat nu ook vol op te bloeien, net als ieder jaar. Daarna zit hij vol kersen, maar ik heb er nog nooit één kers van gehad.
Voor ze rijp zijn hebben de vogeltjes zich al te goed gedaan en hangen er alleen nog pitten in de boom en liggen onrijpe kersen en pitten op de grond.
zondag 9 april 2017 - 14:20
anneravoet

Anneravoet

Ja heel veel, maar dat is niet het probleem. Het lijkt alsof de hele jonge vruchten, gelijk ze nu zijn, uitdrogen.
zondag 9 april 2017 - 15:47
Dunya

Dunya

Ik heb precies hetzelfde probleem. De vogeltjes zullen er wel voor iets tussen zitten.
maandag 10 april 2017 - 08:22
Polplastron

Polplastron

Het lijkt alsof de hele jonge vruchten, gelijk ze nu zijn, uitdrogen.


Het lijkt mij dan toch dat de boom niet voldoende bestoven werd. Als de andere kersenbomen toevallig dezelfde variëteit zijn of net een variëteit die niet "compatibel" is met deze, dan lukt de bestuiving niet. Ik heb hetzelfde voor met één van mijn kersenbomen in de tuin.
dinsdag 11 april 2017 - 10:17
anneravoet

Anneravoet

Zou wel eens kunnen. Volgens mij zijn het allemaal dezelfde. Hoorde nu gisteren van de buren dat zij hun 3 bomen weggedaan hebben omdat ze al een paar jaar geen vruchten hebben. Dus vrees ik dat wij ook geen meer zullen hebben want er staan verder geen huizen in de buurt. En kersenbomen groeien hier jammer genoeg niet in het wild.
woensdag 12 april 2017 - 09:54
Polplastron

Polplastron

Moest je weten welke variëteit je hebt, dan zou je een bijpassende andere variëteit er kunnen bij planten om wel aan bevruchting te komen.
woensdag 12 april 2017 - 11:11
anneravoet

Anneravoet

Dat weet ik dus niet, stond hier al toen we het huis kochten, gans uitgedroogd. Nu bloeit hij dus terug ieder jaar en wordt mooi groen maar geen kersen.
vrijdag 14 april 2017 - 15:47
anneravoet

Anneravoet

Effe een update, dit jaar hadden we 2 kg kersen aan onze boom. ????
We hebben hem extra gever en water gegeven.
maandag 26 juni 2017 - 15:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon