menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wat is hier aan de hand?

Ga naar meest recente reactie

Dona en Peter

Dona en Peter

Hallo,

Een collega toonde me deze foto van zijn Acer Aureum die in een pot staat op het terras. Alle blaadjes hangen aan de onderkant vol met een soort pluizig iets. Op het eerste zicht lijken de bladeren er geen last van te hebben. Toch zijn er enkele takjes die dood zijn, maar dit komt wel meer voor bij een acer, of heeft dit er toch iets mee te zien?

Alvast bedankt

Peter

Struiken & Bomen

zaterdag 23 juli 2016 - 10:06
Marei

Marei

Wolluizen!
zaterdag 23 juli 2016 - 10:29
Dona en Peter

Dona en Peter

Bedankt Marei,

Kan daar iets aan gedaan worden, moet daar iets aan gedaan worden of is dit onschuldig?
zaterdag 23 juli 2016 - 13:10
Marei

Marei

Dat zou ik niet op z'n beloop laten Dona, maar de manier van behandelen is, naar mijn mening, nogal persoonlijk. De één grijpt vlugger/makkelijker naar de gifspuit, dan de ander.
Zelf heb ik b.v. wat cactussen die gevoelig zijn voor wolluis, maar die kan ik makkelijk bestrijden met een druppeltje pure alcohol.
Kijk maar eens bij google wat je daar allemaal kunt vinden over het bestrijden van wolluis.

Succes, Marei.
zaterdag 23 juli 2016 - 15:14
starrider

Starrider

TABAK... raar maar waar, laat wat tabak van peuken of roltabak een nachtje trekken in wat water, een potje naargelang de grote van het probleem. Doe het aftreksel in een plantenspuit en besproei daar de planten mee die last hebben van eender welke soort (blad)luizen Na enkele dagen zou het probleem grotendeels moeten weg zijn. Let wel; zie dat het de eerste 24 uur niet regent. Succes.
zaterdag 23 juli 2016 - 16:15
Carib

Carib

Ik dacht dat het oude huismiddeltje van tabakaftreksel niet meer gebruikt werd/ontraden wordt omdat dit middel gevaarlijk is voor de mens. De zo ontstane nicotine-oplossing kan bij verstuiving door de mensenhuid worden opgenomen waardoor je een vergiftiging kunt oplopen. In 1933 werd dit al beschreven als een beroepsziekte bij mensen die met planten werkten.
zaterdag 23 juli 2016 - 16:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon