menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer Palmatum

Ga naar meest recente reactie

xarwen

Tekst aangepast

Xarwen

ik wil heel graag mijn voortuintje inrichten, en hierin een Acer Palmatum verwerken, of zelfs meer dan 1. Mijn voortuintje is toch wel noord-oost gericht met een nogal klei-achtige bodem.
Hoe zou ik er het best aan beginnen en is er een soort meer geschikt dan een andere? Ik wil ze zelfs wel zaaien! maar planten is ook goed.

groetjes xarwen
zondag 22 april 2007 - 04:12
Ernas

Ernas

Hallo,

Een acer palmatum zou je best planten op een plaats waar er niet te veel wind is, hij kan daar niet goed tegen. Ook de bodem is van belang. Ik heb ooit van iemand gehoord dat japanse esdoorns niet groeien op een bodem waar ooit aardappels op gestaan hebben (vb. landbouwgrond). Uit ervaring weet ik ondertussen dat dit zeker bij ons het geval is.. ze groeien bij mij enkel in potten.
Het is ook een liefhebber van een wat zuurdere grond.

Beste groeten,
Erna
zondag 22 april 2007 - 04:41
hildavw

Hildavw

Misschien een tip:
volgende woensdag verkoopt Lidl acers, pot 9 cm, hoogte 20-25 cm, aan de prijs van 3,49 euro.
Door de hoge prijs van acers heb ik altijd getwijfeld, maar woensdag zal ik toch zien dat ik vroeg aan de Lidl ben !
Hilda
zondag 22 april 2007 - 17:42
xarwen

Xarwen

dank je voor de tip Hilda, ik zal zeker aan de deur staan woensdag.
xarwen
zondag 22 april 2007 - 23:50
printemps

Printemps

denk niet dat er palmatums zullen bijzijn in de lidl
want die zijn namelijk duurder omdat ze geént zijn

grtzz

an
maandag 23 april 2007 - 03:04
Kwest

Kwest

Hallo Xarwen,

Bij de aankoop van je ace palmatum toch even informeren hoe groot ie wordt, je hebt variëteiten die een paar meter hoog worden en je hebt er die 10 meter hoog worden. Dus even kijken hoeveel ruimte je ter beschikking hebt...

Met de orientatie van je tuin zit je wel goed denk ik want Japanse esdoorn staan zeker niet graag in de volle zon.
woensdag 25 april 2007 - 19:36
Esem

Esem

idd Kwest
ik heb ook acer's staan,waaronder een acer flamenco i,s Ongeveer 8 jaar oud en heeft toch al een hoogte van om en bij de 8 à 9 meter.
maar wel een mooi blad groen/wit met rose vlekken in.
Er zijn uiteraard ook die klein blijven, zoals de acer palmatum,en nog wel enkele andere,
met een variatie van geel/groen licht groen en diep paars zelfs met een orange zweem in het blad.
Keus in overvloed zo ik zeggen.
Gr esem,
donderdag 26 april 2007 - 01:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon