menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grootte Albizia

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Ik heb al enkele jaren een Albizia in pot staan (gekregen van Danny). Ik wil hem graag in de volle grond zetten in de voortuin maar twijfel omdat ik niet weet hoe groot hij eigenlijk wordt. Kan iemand mij dat vertellen?

Groetjes Rialle
maandag 11 augustus 2014 - 21:42
WiPe

WiPe

Als je hem voldoende tijd geeft haalt die vlot de twaalf meter. Dan spreken we toch over enkele decennia
dinsdag 12 augustus 2014 - 10:01
rialle

Rialle

Oh jeetje, das wel erg hoog. ik hoop hier toch nog wel zo'n 25 jaar te wonen....
dinsdag 12 augustus 2014 - 11:54
sophora

Sophora

Een Albizia verdraagt goed snoei. Welke soort is het want de ene wordt wel groter dan de andere.
sophora
dinsdag 12 augustus 2014 - 12:57
danny2

Danny2

Hoi Rialle, leuk om je terug te zien op het forum, is wel een tijdje geleden.

Wat je albizia betreft, kan je gerust in je voortuin planten, deze gaat binnen 10 jaar nauwelijks 4meter zijn.
Aan te raden is wel om dit in het voorjaar te doen zodat de wortels tegen de volgende winter voldoende ontwikkeld zijn.

groetjes danny
woensdag 13 augustus 2014 - 20:31
rialle

Rialle

Ja Danny, dat is inderdaad een tijd geleden. Tja, er waren (en zijn) belangrijkere dingen als de tuin, maar langzaam begin ik het weer op te pakken.

Dank jullie voor de antwoorden. ik zal op je advies afgaan Danny, en tot in de lente wachten voor hij de voortuin in gaat. Ik hoop ook dan wat bloei te krijgen want dat heeft hij nog niet gehad.

Groetjes Rialle
dinsdag 26 augustus 2014 - 09:11
Rudi

Rudi

Hallo,

Albizzia wordt inderdaad groot. Na een jaar of 10 zal hij toch zeker een meter of 4 bereikt hebben. Jonge planten kunnen niet zo goed tegen vorst. De jonge plantjes zouden toch 3 à 4 jaar moeten zijn alvorens in volle grond te planten(winterhard)

Groetje s
Rudi
woensdag 17 september 2014 - 21:34
Tuinprins

Tuinprins

In een stevige winter vriezen Albizzia's van 3 à 4 jaar oud dood. Een leeftijd van 10 jaar of meer lijkt mij veiliger.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 18 september 2014 - 08:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon