menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geschoten beukennootjes

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo

Vorige herfst was de beukenboom bij m'n ouderlijk huis rijkelijk gevuld met beukennootjes. Het was een ware voedselbron voor heel wat beestjes! Nu, toen ik gisteren het gras wou afrijden, zag ik dat heel wat beukennootjes spontaan geschoten waren. Ik heb deze heel voorzichtig uitgetrokken en opnieuw in een stukje grond gezet. Zou het lukken dat ik binnen een tiental jaar er een beukenhaag mee kan creëren voor als ik (ooit) een eigen tuintje heb? Of is dit haast onmogelijk?

Groetjes
Roeliee
dinsdag 6 mei 2014 - 09:14
Patrikc

Patrikc

Natuurlijk lukt dat, maar eerst moeten de beukenplantjes het verplanten in deze droge periode overleven.

En dan heb je binnen enkele jaren een haag, niet binnen 10 jaar.

Wel elk jaar 'toppen' zodat je vanaf de grond vertakkingen krijgt in plaats van een onvertakte stam.

Veel succes
dinsdag 6 mei 2014 - 09:27
Roeliee

Roeliee

Dan hebben we geluk dat onze tuin al het water van de tuinen van de buren krijgt! Was er eigenlijk zelf van verschoten hoe nat de grond er wel was… Zal ze dan ieder jaar toppen! En misschien volgend jaar er nog wat bijplanten. Kan je deze, als ze volgroeid zijn, eigenlijk nog gemakkelijk verplanten? Of verplant je ze beter op geregelde tijdstippen, als je ziet dat ze te dicht op elkaar beginnen groeien?
dinsdag 6 mei 2014 - 09:35
Patrikc

Patrikc

Bij de boomkweker zijn ze van betere kwaliteit en duurder als ze jaarlijks verplant zijn, dus...
dinsdag 6 mei 2014 - 09:40
Roeliee

Roeliee

Dus jaarlijks toppen en verplanten! Zal het in mijn achterhoofd houden Bedankt voor je tips patrick!

Groetjes
Roeliee
dinsdag 6 mei 2014 - 09:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon