menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vormsnoie buxus

Ga naar meest recente reactie

Krulle

Krulle

Hallo,


Ik heb onlangs een aantal buxussen die aaneengegroeid waren als een bolvormig hegje uit elkaar gehaald en elke boom afzonderlijk verplant.

Wanner je de middelste planten dus neemt heb je net een soort boom die eruitziet als een stuk uit een tranchetaart. Je hebt dus en schijf van blaadjes met rechts en links helemaal niets...

Het is namelijk de bedoeling om die weer mooie bollen te laten worden...


Hoe ga ik het beste te werken? Snoei ik in mei alle goene blaadjes af zodanig die ook lang de zijkant begint te steken? Enige suggesties?


Hartelijk dank
Jan
zaterdag 31 maart 2007 - 10:32
Esem

Esem

Dit gaat enkele jaren duren voor je een mooie ronde vorm hebt.
maar je kan uiteraard nu al de vorm geven die je wenst,de kale plekken zullen uiteindelijk wel dicht groeien,en zo bekom je terug een mooie ronde vorm.
Gr Esem,
zaterdag 31 maart 2007 - 18:21
Krulle

Krulle

Hi Esem,

maar het kan geen kwaad dat alle restrnde blaadjes afgesnoeit wordenen je dus een kale boom overhoud om de gewnste vorm te verkrijgen?


Mvg


zondag 1 april 2007 - 13:47
Plantadvies

Plantadvies

Hoeft toch niet helemaal kaal. Nee snoei voor nu de gewenste vorm en geef eens wat kalk. U dient geduld te hebben.
zondag 1 april 2007 - 15:47
Esem

Esem

Nee dat zou ik niet doen,
maar wel de gewenste vorm geven maar zeker niet alles wegsnoeien,want dat gaat zeer lang duren voor alleer je een toonbare buxus vorm kan bewonderen.
Gr Esem,
zondag 1 april 2007 - 20:37
Krulle

Tekst aangepast

Krulle

Dus volgens julle gaan gewoon op de kale plekken waar jaren geen zon aankwam (langs beide kanten) en waar jaren geen blaadjes gegroeid hebben gewoon weer groen beginnen schieten dan?

Hartelijk dank!
maandag 2 april 2007 - 10:03
Esem

Esem

Ja krulle,
de kale stukken zullen na enige tijd terug in groeien.
Hoelang?? geen gedacht maar ingroeien zal het zeker.
Ik had vorig jaar ook een bol verplant die in een andere bol was ingegroeid en nu is al meer dan 50% terug groen geworden.
Gr esem,
maandag 2 april 2007 - 20:01
Krulle

Krulle

Ok, hartelijk dank voor jullie hulp!!
maandag 2 april 2007 - 21:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon